۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۱۹

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

رشت و لاهیجان بوی تئاتر کودک ایثار گرفت/ حمایت از اجرای عمومی

رشت و لاهیجان بوی تئاتر کودک ایثار گرفت/ حمایت از اجرای عمومی

دبیر اجرایی سومین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار اعلام کرد آثار این جشنواره برای اجرای عمومی در استان‌های خود مورد حمایت قرار می‌گیرند.

بهمن صادق‌حسنی دبیر اجرایی سومین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار که به همت اداره‌کل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان گیلان برگزار می‌شود، درباره نحوه برگزاری این جشنواره به خبرنگار مهر گفت: سومین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت با حضور هنرمندان و گروه‌ها در مزار شهدای لاهیجان و گلباران مزار شهدا رسماً آغاز به کار می‌کند.

وی درباره شهرهای میزبان اجراهای این دوره از جشنواره افزود: آثار جشنواره در شهرهای رشت و لاهیجان اجرا می‌شوند. همچنین آثار بخش خیابانی و تعدادی از آثار نیز توسط تریلی‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرهای لنگرود، شفت، منطقه آزاد، فومن، صومعه‌سرا و رودسر اجرا می‌شوند.

صادق‌حسنی یادآور شد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ایثار روی قشر آسیب‌پذیر جامعه یعنی کودکان متمرکز است تا بتوانیم این گروه سنی را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنیم که در این صورت اتفاقات خوبی در سطح جامعه رخ خواهد داد. در این جشنواره موضوع شهدای کودک سراسر کشور و همچنین شهدای تئاتر استان گیلان را هم مدنظر قرار داده‌ایم که با حضور نمایش‌هایی با کیفیت به موضوعات مدنظر پرداخته می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره سوم تئاتر کودک و نوجوان ایثار در ادامه سخنان خود بیان کرد: علاوه بر ۱۶ اثری که طی ۳ روز ۳۵ اجرا در جدول جشنواره دارند، بیش از ۲۰ اجرای سیار نیز در جشنواره مدنظر قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به حمایت اداره‌کل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران از جشنواره، ادامه داد: استانداری گیلان، فرمانداری، ادارات ارشاد و شهرداری رشت و لاهیجان و همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در برگزاری این جشنواره همراهی و همکاری دارند.

صادق‌حسنی اظهار کرد: با توجه به تبلیغاتی که در سطح شهرهای رشت و لاهیجان انجام شده است، این ۲ شهر بوی جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار را به خود گرفته‌اند که نوید استقبال خوب مردم و علاقه‌مندان را می‌دهد. امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در این دوره از جشنواره باشیم.

دبیر اجرایی دوره سوم جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار در بخش پایانی سخنان خود درباره حمایت از اجرای عمومی آثار حاضر در این دوره، تأکید کرد: یکی از محورهای مورد توجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در طول سال تولید آثار هنری است. تمامی آثار شرکت کننده در سومین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار توسط بنیاد شهید استان‌های خود برای اجرای عمومی در شهرهای خود مورد حمایت قرار می‌گیرند.

عکس از امین بصیری پارسا است.

کد خبر 5766494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha