۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۳۱

مدیرکل تعاون گلستان:

۳۴ درصد پرونده های کارگری گلستان منجر به سازش می شود

۳۴ درصد پرونده های کارگری گلستان منجر به سازش می شود

گرگان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از ثبت ۳ هزار و ۸۶۰ فقره پرونده شکایت به هیئت های حل اختلاف کار این استان خبر داد و گفت: ۳۴ درصد پرونده های کارگری منجر به سازش می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین علی خواجه مظفری بعدازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: سه هزار و ۸۶۰ پرونده به هیئت‌های حل اختلاف کار گلستان وارد شده و هزار و ۳۰۰ مورد آن منجر به سازش شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه تعداد کمی از کارفرمایان ما از قانون معین کار سوء‌استفاده می‌کنند، افزود: در لایحه‌ای در دولت به موضوع امنیت شغلی کارگران تأکید شده و باید کارگری که چهار سال در کارگاهی مشغول به فعالیت است از امنیت شغلی بهره‌مند باشد.

وی بیان کرد: در استان گلستان ۲۸۰ هزار و ۳۰۰ نفر بیمه شده مشاغل وجود دار که این افراد در ۴۶ هزار ۶۶۹ کارگاه مشمول قانون کار فعالیت می‌کنند.

خواجه مظفری ادامه داد: بیش از ۵۸۹ هزار نفر در بخش خصوصی و دولتی در سطح استان گلستان مشغول به فعالیت هستند و در طول یک سال گذشته دو هزار و ۴۴۷ نفر از بیکاران با همکاری در کاریابی‌هایی غیردولتی به کار گمارده شده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان یادآور شد: ۲۷۸ تشکل کارگری و ۸۶ تشکل کارفرمایی و ۶۱ شورای اسلامی کار در استان پیگیر امورات و حق و حقوق کارگران است.

کد خبر 5767639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha