۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۲:۰۳

آخرین تحولات سودان؛

نیروهای پشتیبانی سریع از آتش‌بس ۳ روزه خبر دادند

نیروهای پشتیبانی سریع از آتش‌بس ۳ روزه خبر دادند

وزیر خارجه سودان گفت: ارتش سودان در حال بازپس‌گیری کنترل خود بر مناطقی است که نمایندگی‌های دیپلماتیک خارجی در آن مستقر هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «علی الصادق علی» وزیر امور خارجه سودان امروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد: ارتش سودان در حال بازپس‌گیری کنترل مناطقی است که نمایندگی های دیپلماتیک خارجی در آن مستقر هستند.

وزیر امور خارجه سودان در این باره به اسپوتنیک گفت: بسیاری از این مناطق در کانون درگیری های مسلحانه قرار داشته و مورد حمله و غارت قرار گرفتند.

در خبری مرتبط اسپوتنیک خبر داد: نیروهای پشتیبانی سریع سودان از تمدید آتش بس بشردوستانه به مدت ۷۲ ساعت در این کشور خبر دادند.

به گزارش الجزیره، نبرد مجدد با سلاح های سبک و سنگین بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در مجاورت کاخ ریاست جمهوری و مرکز خرطوم در جریان است.

فرودگاه بین‌ المللی خارطوم نیز خبر داد: بسته شدن حریم هوایی سودان به روی ترافیک هوایی تا ۱۳ ماه (۲۳ اردیبهشت ماه) می تمدید شد.

بر اساس اعلام الجزیره، بانک مرکزی سودان هم اعلام کرد: تلاش‌ های مستمری برای بازگشت همه خدمات بانکی به حالت عادی در سراسر کشور انجام می‌ دهیم. غارت و سرقت برخی از شعب بانک های تجاری تاثیری بر سپرده ها ندارد. ازسرگیری کار در اکثر شعب این بانک در ایالت ها و شهرهای سودان در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 5767708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha