۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۳۱

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

تعلیم و تربیت انقلابی و جهاد تبیین رسالت مهم معلمان و مربیان است

تعلیم و تربیت انقلابی و جهاد تبیین رسالت مهم معلمان و مربیان است

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: تعلیم و تربیت انقلابی و جهاد تبیین رسالت مهم معلمان و مربیان است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی بعد از ظهر دوشنبه در همایش تجلیل از مربیان و معلمان فراجا اظهار داشت: خداوند را شاکریم که خون شهدای ما از شهید مطهری تا شهید سلیمانی و مابقی شهدا با هم آمیخته شده و باعث رشد درخت انقلاب شده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: دشمنان اسلام از ابتدای انقلاب به دنبال حذف چهره‌های تأثیرگذار انقلاب بودند یکی از این چهره شهید مطهری بود که ستون انقلاب و مالک اشتر زمان خود بود.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمن در اوایل انقلاب گفت: مطمئناً دستگاه‌های اطلاعاتی دشمن در تمام برنامه‌ریزی‌های ترور اوایل انقلاب و مباحث تجزیه‌طلبی آن زمان دخیل بودند و آنها با حمایت از انسان‌های خبیث به دنبال ضربه زدن به ایران اسلامی بودند اما در مقابل، ایستادگی امام و بیداری ملت باعث شد نقش‌های آنها تبدیل به شکست گردد و امروزه نیز دشمنان با حمایت از تجزیه طلبان به دنبال ضربه زدن به انقلاب و جمهوری اسلامی هستند.

دری نجف آبادی با اشاره به جایگاه زن در اسلام و دنیای غرب بیان کرد: کشورهای اروپایی و غربی با شعار آزادی زن به دنبال سو استفاده از آنها هستند اما انقلاب اسلامی با شعار حجاب به دنبال حفظ مقام و جایگاه زن در جامعه است.

وی افزود: میدان تعلیم و تربیت و آموزش بسیار وسیع است و این میدان باید سرفصل اصلی همه کارها باشد، در این میدان باید تلاش کرد انسان‌های بزرگ و با عظمت و دانشمند تربیت گردد تا باعث افتخار شوند، این میدان، میدان پرواز واقعی انسان‌ها است، دنیا برای انسان‌ها وسیله است و هدف قرب الهی است، عالی‌ترین هدف رسیدن به خداوند متعال است و تعلیم و تربیت انقلابی و جهاد تبیین رسالت مهم معلمان و مربیان است.

امام جمعه اراک با بیان اینکه باید قدردان این میدان باشیم، گفت: تعلیم و تربیت فیزیکی زمانی اهمیت پیدا می‌کند که کمک به رسیدن به هدف عالی نماید.

دری نجف آبادی با اشاره به اهمیت امنیت بیان کرد: میدان بعدی میدان جهاد و امنیت و شهادت است، بدون امنیت هیچ چیزی باقی نمی‌ماند، امنیت برای اداره جامعه جهانی ضرورت دارد و یکی از شاخه‌های امنیت عفاف و حجاب است که امنیت جامعه و ارزش ما است.

وی افزود: امنیت باید در سطح بین‌المللی هم ایجاد شود تا در مقابل دشمنان کشور بتوانیم از مردم کشورمان دفاع کنیم، آمریکا در تمام نقاط دنیا ناوگان خود را مستقر کرده و امنیت جهان را به چالش کشیده است و خود را قیم دنیا می‌داند که البته غلط می‌کند چنین تصوری دارد.

وی تأکید کرد: ما هرچه در امنیت قوی باشیم دشمن ضعیف‌تر خواهد شد البته ما به دنبال جنگ نیستیم ولی استراتژی بازدارندگی را باید تقویت کنیم.

امام جمعه اراک بیان کرد: میدان بعدی میدان اقتصادی است که بسیار مورد توجه اسلام قرار دارد، بیکاری و تنبلی سم مهلکی برای جامعه است، اقتصاد کشور وابستگی مهم به سرمایه‌های ملی دارد ما باید تلاش کنیم در مصرف سرمایه‌های ملی خود دقت کافی را به کار بگیریم.

در پایان این مراسم از مربیان و معلمان برتر تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 5768572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha