۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۲۵

سرپرست فرمانداری شهرکرد:

انجام عملیات عمرانی در مزرعه «قلنگان» شهرکرد متوقف شد

انجام عملیات عمرانی در مزرعه «قلنگان» شهرکرد متوقف شد

شهرکرد_سرپرست فرمانداری شهرکرد گفت: باتوجه به مصوبه شورای تامین شهرستان ساخت و ساز و هرگونه عملیات عمرانی از سوی سرمایه‌گذار در اراضی منابع طبیعی در مزرعه قلنگان واقع در غرب شهرکرد متوقف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، قلنگان ازجمله مزارع کشاورزی در غرب شهرکرد است که شامل اراضی ملی، منابع طبیعی و کشاورزی است.

در روزهای اخیر تغییر کاربری بخشی از این اراضی و حضور یک سرمایه‌گذار برای احداث واحد پرورش شترمرغ در این مزرعه باعث نگرانی و اعتراض کشاورزان شهرکردی شده است.

کشاورزان سعی کردند با روش‌های مختلف دغدغه خود را به مسئولان اعلام کنند که در نهایت با حکم شورای تأمین اجرای طرح در «قلنگان» متوقف شد.

بهادر عبدالغنی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در زمان واگذاری اراضی ملی به افراد، تعهدی می‌گیرد مبنی بر اینکه در صورت بروز تنش اجتماعی، فرد باید خود معضلات موجود را رفع و در صورت امکان رضایت مردم را کسب کند.

وی افزود: نکته دوم این است که به هر حال حقی برای سرمایه‌گذار ایجاد شده است، ولی مردم منطقه به هر دلیلی مخالف هستند، مثل موضوع مزرعه موسوم به قلنگان که کشاورزان و دامداران محلی به حضور سرمایه‌گذار و تخریب منابع طبیعی اعتراض دارند.

سرپرست فرمانداری شهرکرد ادامه داد: برای رفع مشکل به وجود آمده در این خصوص، طرفین دعوت شدند، موارد مطرح شد و با جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری به عنوان متولی و منابع طبیعی استان در خصوص نحوه واگذاری نامه‌نگاری شد.

عبدالغنی عنوان کرد: با توجه به مشکلات اجتماعی که ایجاد شده موارد باید بررسی شود، همچنین با توجه به معضلات پیش آمده و مصوبه شورای تأمین ساخت و ساز و هرگونه عملیات عمرانی از سوی سرمایه‌گذار در اراضی ملی و منابع طبیعی در مزرعه قلنگان واقع در غرب شهرکرد متوقف شده است.

کد خبر 5769075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha