۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۰۸

مدیرکل کتابخانه های عمومی اردبیل:

کتابخانه های عمومی اردبیل ظرفیت حمایت از مشاغل خرد را دارد

 کتابخانه های عمومی اردبیل ظرفیت حمایت از مشاغل خرد را دارد

اردبیل- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: با توجه به گستردگی فعالیت‌ها در کتابخانه‌های عمومی ظرفیت‌ مناسبی برای حمایت از تولیدات خانگی و مشاغل کوچک در کتابخانه‌های عمومی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، پروانه رضاقلیزاده صبح سه شنبه در نشست با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: کتابخانه های عمومی به عنوان پایگاه اجتماعی فعال علاوه بر ارائه خدمات فرهنگی و کتابخوانی آماده حمایت از ایده‌های نو برای توسعه مشاغل و کسب و کارهای کوچک هستند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر توسعه مشاغل و کسب و کارهای کوچک بویژه در حوزه مشاغل خانگی گسترش چشمگیری داشته است، خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی صرف ارائه دهنده خدمت در حوزه امانت کتاب نیست و این نهاد فرهنگی به عنوان پایگاه اجتماعی فعال از مخاطبان و مراجعین اصلی به کتابخانه‌های عمومی هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل استفاده از ظرفیت به وجود آمده را فرصتی برای حمایت از کسب و کارهای کوچک و همچنین ایده‌های نو در حوزه مشاغل عنوان کرد و گفت: با توجه به گستره کتابخانه‌های عمومی از نظر پراکندگی جغرافیایی در اقصی نقاط استان، ظرفیت‌های مناسبی برای حمایت از تولیدات خانگی و مشاغل کوچک در کتابخانه‌های عمومی وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز در این دیدار با اشاره به وجود استعدادهای درخشان دانشجویی در حوزه ارائه طرح‌ها و ایده‌های برتر در این حوزه گفت: پیوند بین دانشگاه و صنعت مورد توجه جدی مسئولان این دانشگاه است و استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی در مسیر حمایت از کسب و کارهای کوچک گامی نو برای حمایت از اشتغالزایی است.

فرشید سلیمی نمین بر لزوم اطلاع رسانی در بین دانشجویان برای مشارکت گسترده در این همایش تاکید کرد و افزود: برای نیل به این هدف طرح خلاقانه حمایت از کسب و کارهای کوچک در جلسات مختلف در بین دانشجویان و اساتید اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 5769134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha