۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۲۰

فرماندار فامنین تأکید کرد؛

لزوم اقناع افکار عمومی برای ادامه طرح الگوی کشت در فامنین

لزوم اقناع افکار عمومی برای ادامه طرح الگوی کشت در فامنین

همدان- فرماندار فامنین گفت: امسال سال مهم و حساسی است و باید با برنامه‌ریزی و اقناع افکار عمومی اجرای طرح اصلاح الگوی کشت در شهرستان ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید روح الله حسینی صبح چهارشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات آب و الگوی کشت شهرستان فامنین با یادآوری دیدار مدیران استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان اظهار کرد: در این دیدار حضرت آیت الله شعبانی توصیه‌ها و نکاتی را داشتند که بسیار ارزشمند است و همه ما باید به آن توجه و عمل کنیم.

وی ادامه داد: بالا بردن سرعت عمل در کارها، کارآمدی جلسات و توجه به نقش امیدآفرینی و گره گشایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و احتکار نکردن ظرفیت‌ها، توصیه‌های ایشان بودند که انتظار می‌رود مجموعه اداری شهرستان آنها را بیشتر رعایت کنند.

فرماندار فامنین تصریح کرد: امروز جامعه به کار جهادی نیاز دارد و منافع ادارات مهم نیست بلکه منافع عموم مردم مهم است و روحیه جهادی و انقلابی ظرفیتی است که در شهرستان وجود دارد و باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

حسینی افزود: شهرستان فامنین در دهه فجر با کار بزرگی که انجام شد به عنوان پایلوت الگوی کشت انتخاب شده و یکی از اقدامات برای مدیریت منابع آب اصلاح الگوی کشت است و لازم است در این زمینه فرهنگ سازی شده و اقناع افکار عمومی انجام شود.

فرماندار فامنین خاطرنشان کرد: امسال سال مهم و حساسی است و باید با برنامه ریزی و به ویژه توجه به افکار عمومی موفق شوید تا کار اصلاح الگوی کشت ادامه یابد.

حسینی اظهار کرد: باید در کشاورزی هم کشاورز سود کند و هم منابع آب حفظ شود و این مهم با الگوی کشت شدنی است و لازم است آگاه سازی و فرهنگ سازی شود.

وی افزود: در مدیریت منابع آب نگاه کارشناسی مهم است و نباید نگاه کارشناسی را رد کرد و لازم است فکری به حال آب رسانی به منازل مردم در روستا و شهر شود و باید برای تک تک روستاها برنامه مشخص باشد.

حسینی گفت: در آبخیزداری باید برنامه داشته باشیم و منابع آب زیرزمینی را غنی کنیم در این زمینه گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی می‌توانند مؤثر باشند و لازم است طرح به قرارگاه پیشرفت داده شود تا به شهرستان کمک کند.

کد خبر 5770148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha