۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۵۰

مدیر جهاد کشاورزی فامنین مطرح کرد؛

بیمه ۲۳۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی در فامنین

بیمه ۲۳۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی در فامنین

همدان- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین گفت: امسال حدود ۲۳۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان فامنین زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته که خوشبختانه سطح بیمه انجام شده امسال افزایشی بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، منصور خزایی در خصوص میزان اراضی بیمه شده شهرستان فامنین در سال زراعی جاری اظهار کرد: امسال حدود ۲۳۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان فامنین زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است که از این سطح ۲۲۲۷۰ هکتار مربوط به بیمه غلات دیم و سایر محصولات دیم نظیر حبوبات، گلرنگ، کاملینا و… در قالب طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان است که با حمایت و مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از تخفیف بیمه بهره مند شدند و مابقی مربوط به بیمه محصولات آبی است.

وی افزود: مجموع سطح بیمه محصولات زراعی آبی و دیم در سال گذشته ۲۲۸۹۳ هکتار بوده است که با توجه به خسارت خشکسالی حادث شده پس از ارزیابی خسارت توسط کارشناسان صندوق بیمه توأم با ارزیابی ماهواره‌ای و پس از پیگیری‌های صورت گرفته، غرامت با هدف جبران بخشی از زیان کشاورزان به خسارت دیدگان پرداخت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین خاطرنشان کرد: مجموع بارش‌ها در سال زراعی جاری تا کنون ۱۲۸.۳ میلیمتر بوده است که نسبت به سال زراعی گذشته در مدت مشابه ۱۲ درصد کاهش داشته است.

خزایی بیان کرد: هنگام بارش باران و نزولات جوی ۲ موضوع پراکنش و مقدار بارش برای کشاورزی اهمیت بسیاری دارد چرا که بارش به موقع و دارای پراکنش مناسب موجب رشد مراحل مختلف از جمله اندام هوایی گیاه می‌شود.

وی با اشاره به مخاطراتی که بخش کشاورزی را تهدید می‌کند، گفت: با توجه به این مخاطرات که اغلب خسارت مالی برای کشاورز به دنبال خواهد داشت ارائه طرح‌های متنوع بیمه‌ای جذابیت لازم برای بیمه کردن محصولات کشاورزی برای بهره برداران این بخش را فراهم کرده که خوشبختانه سطح بیمه انجام شده امسال نیز افزایشی بوده است.

کد خبر 5772810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha