۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۰:۴۸

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

فرهنگسازی مهم‌ترین راه برای افزایش جمعیت است

فرهنگسازی مهم‌ترین راه برای افزایش جمعیت است

دهاقان_ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: فرهنگ سازی مهم‌ترین راه برای افزایش جمعیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی تمنایی عصر یکشنبه با حضور در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دهاقان اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا فرهنگ همه جامعه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

وی افزود: دهاقان از جمله شهرستان‌هایی است که در برگزاری شورای فرهنگ عمومی بسیار فعال است و در ۶ ماه اخیر هر ماه اقدام به برگزاری جلسه مربوطه کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: باید شورای فرهنگ عمومی را قرارگاه فرهنگی شهرستان بدانیم و معنای قرارگاه، کار جهادی است و اینکه باید فعالانه و به روز باشد.

وی اذعان کرد: مسائل جامعه با فرهنگ سازی مسیر درست را طی می‌کنند و باید در سطح شهرستان‌ها در همه موضوعات، فرهنگ سازی صورت گیرد.

تمنایی با اشاره به شناسایی ظرفیت شهرستان‌ها، خاطرنشان کرد: سعی شود که در حد امکان در سطح شهرستان‌ها با استفاده از ظرفیت‌های موجود، فرهنگ سازی صورت گیرد و از این مسئله غافل نشوید.

وی فرزند آوری را موضوعی حیاتی برشمرد و عنوان کرد: کاهش جمعیت کشور منجر به حرکت جامعه به سمت جمعیت سالمند می‌شود که خطر و معضلی جدی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: فرهنگ سازی مهم‌ترین راه برای افزایش جمعیت است و باید با تولید محتوای فرهنگی، تهیه کلیپ، فیلم و سایر موارد هنری به این امر مهم پرداخته شود.

تمنایی اذعان کرد: در این راستا با همکاری شهرستان آماده ارائه هر گونه همکاری هستیم تا شهرستان بتواند از این زمینه چندین کار خاص و مؤثر تهیه کند و شهرستان دهاقان در این زمینه پایلوت استان اصفهان می‌شود.

ترویج فرهنگ خانواده پایدار وجوان

در ادامه نیز، سعید طبیبیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهاقان، در این باره اظهار داشت: فرهنگ جامعه در اولویت قرار دارد و شورای فرهنگ عمومی تمرکز ویژه بر فرهنگ و فرهنگ سازی جامعه دارد تا از اصل و اساس فرهنگ غنی‌مان دور نمانیم.

وی با بیان این‌که فرهنگ خانواده پایدار نیاز جامعه تلقی می‌شود، افزود: ترویج فرهنگ جوانی خانواده و خانواده پایدار سبب افزایش جمعیت می‌گردد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهاقان با بیان این‌که فرزند آوری باید با فرهنگ سازی همراه شود، اذعان کرد: شورای فرهنگ عمومی کشور برنامه‌ریزی‌های دقیقی در راستای جوانی جمعیت انجام داده است و همه مسئولان جامعه باید اهتمام ویژه جهت فرهنگ فرزند آوری در جامعه داشته باشند و در این راستا سرمایه‌گذاری مناسبی صورت گیرد.

کد خبر 5773966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • پویا مطلق IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      0 0
      بسمه تعالی فرهنگ سازی در امر تعالی خانواده و حجاب و اصول و مبانی فکری و معنوی کارساز خواهد بود ولی در امر فرزندخواندگی اولین و مهمتر نکته اصل امنیت و ثبات خانواده و آینده اطمینان بخش برای فرزند آورده ها می باشد.