۸ آبان ۱۳۸۶، ۱۰:۵۰

محبوبیت حجاب و هویت اسلامی بین دختران آمریکا

محبوبیت حجاب و هویت اسلامی بین دختران آمریکا

علاوه بر افزایش شمار مسلمانان آمریکا، تعداد دختران نوجوانی که می‌خواهند هویت اسلامی خود را با رعایت حجاب در ایالت فلوریدای جنوبی بیان کنند، افزایش چشمگیری یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه سان سنتیال، عاشیه موسی استادیار مطالعات اسلامی دانشگاه بین المللی فلوریدا گفت: به طور کلی تعداد دختران بین 18 تا 30 سال که در ایالت فلوریدا با حجاب و روسری مشاهده می شوند نسبت به یک دهه گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

دختران مسلمان اظهار می دارند به واسطه حفظ حجاب می خواهند هویت اسلامی خود را بیان کنند.

سلمان هویدی گفت: نسل من از ابراز ارزشهای خود واهمه ای ندارد ما انتخاب کردیم که فعالانه آموزه های دینی خود را رعایت کنیم.

از سوی دیگر اقلیت مسلمان جنوب فلوریدا نیز طی سالهای اخیر افزایش یافته اند و این ایالت در حال حاضر دربرگیرنده 70 هزار مسلمان است .

ایمی علی پزشکیاری که دختری محجبه دارد گفت: جامعه مسلمان این منطقه به قدری رشد کرده که جوانان آن از قدرت و شهامت پوشیدن حجاب برخوردارند.

اسلام حجاب را به عنوان اصول واجب پوشش برای زنان مسلمان تلقی کرده و آن را نماد دین نمی داند، روسری و حجاب مسلمانان پس از ممنوعیت سال 2004 حجاب در مدارس و نهادهای دولتی به بحث داغ اروپا تبدیل شد و پس از آن بسیاری از کشورهای اروپایی از این روند پیروی کردند.

اگرچه خانواده های جنوب کالیفرنیا هنوز هم نسبت به این امر که فرزندان آنها مورد تبعیض نژادی و هدف حملات نژاد پرستانه واقع شوند واهمه دارند.

با گذشت شش سال پس از حملات تروریستی یازدهم سپتامبر هنوز از بسیاری از مسلمانان آمریکایی نسبت به ادامه تبعیضها و باروهای نادرست به علت پوشش و هویتهای اسلامی معترض هستند.

اداره امنیت حمل و نقل آمریکا در ماه آگوست قانونی تصویب کرد که به موجب آن به مأموران فرودگاه اجازه می دهد هرفردی که دارای پوشش سر بود را مورد تفتیشهای دقیق تر قرار دهد.

کد خبر 577484

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha