۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۲:۴۴

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان خبرداد؛

تعریف چند مگاپروژه در حوزه تولید شیر و گوشت گلستان

تعریف چند مگاپروژه در حوزه تولید شیر و گوشت گلستان

گرگان- رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان گفت: در تولید دام به دوقلوزایی و بنگاه‌های کوچک و زودبازده توجه می کنیم و چند مگاپروژه برای تولید شیر و گوشت تعریف کرده ایم.

علیرضا صابری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گلستان در تولید مرغ، رتبه دوم کشور را داشته و در مصرف پروتئین حیوانی هم جایگاه استان بیش از میانگین کشوری است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان در خصوص نقش تحقیقات در پرورش مرغ، بیان کرد: نژاد آرین توسط همکاران ما به مرغداری‌ها معرفی شده که ضریب نفوذ خوبی در فارم ها یافته است.

وی عنوان کرد: استان گلستان گوشت مرغ استان‌های تهران، قم و زنجان و برخی از نقاط دیگر را تامین می‌کند.

کیانی گفت: در تولید دام به دوقلوزایی و بنگاه‌های کوچک و زودبازده توجه می‌کنیم و چند مگاپروژه برای تولید شیر و گوشت تعریف کرده‌ایم.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان ادامه داد: در طرح‌های اصلاح نژاد به دنبال اتصال بین بخش خصوصی و دولتی هستیم و پرورش قراردادی دام را هم دنبال می‌کنیم و از سوی دیگر به دنبال بازارشناسی هستیم.

وی با اشاره به حوزه عملکرد مرکز تحقیقات گلستان گفت: تاکنون ۴۸ حشره، قارچ ویروس باکتری برای اولین بار در استان شناسایی شده و پنجاه آفت کش بیولوژیک و شیمیایی را معرفی کرده‌ایم.

کد خبر 5776000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha