۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۵۵

مدیرکل آموزش و پرورش البرز:

آثار معلم شهید استاد مطهری رویکرد تبیینی دارد

آثار معلم شهید استاد مطهری رویکرد تبیینی دارد

کرج- مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: آثار به یادگار مانده از معلم شهید استاد مرتضی مطهری رویکرد تبیینی دارد و می‌توان از آن برای آگاهی بخشی و بصیرت‌افزایی مورد توجه معلمان بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حجرگشت شامگاه سه‌شنبه در جشن متمرکز بزرگداشت هفته معلم که با حضور احمد محمود زاده، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و سایر مسئولان البرز در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، اظهار کرد: آثار به یادگارمانده از معلم شهید استاد مرتضی مطهری با رویکرد تبیینی که دارد می‌توان از آن برای آگاهی بخشی و بصیرت‌افزایی مورد توجه معلمان قرار گیرد.

وی بیان کرد: از استاد مطهری آثار ارزشمندی به یادگار مانده است که با مطالعه آن می‌توان به درک رسید و به موقع عمل کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: شهید مطهری در اثر داستان و راستان، تعلیم و تربیت را تبیین می‌کند و یا در کتاب اصول فلسفه و رئالیسم روشنگری می‌کند.

وی بیان کرد: شهید مطهری در آثارش با مخاطب ارتباط قرار می‌کند و این نگاه تبیین‌گرایانه در حوزه آموزش و پرورش دارای اهمیت زیادی است.

حجرگشت با بیان اینکه رسالت معلم در عصر حاضر بنا بر فرموده و تاکید رهبر معظم انقلاب، تبیین‌گری استریال گفت: معلمان دغدغه تعلیم و تربیت در جامعه را دارند و بهترین شیوه برای روشنگری نسل نو تبیین است.

وی تصریح کرد: اصلی‌ترین مسئله جامعه، بحث فرهنگ مملکت است که باید برای تحقق آن بر اساس فرمایشات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اقدام کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش از شورای اسلامی شهر و اعضای شورای اسلامی کرج در برگزاری ویژه برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم قدردانی کرد و گفت: معلمان سال سخت تحصیلی را پشت سر گذاشتند که برای ما دارای پیام تربیتی و تبیینی است.

وی متذکر شد: ۵۰ هزار معلم شاغل و بازنشسته و ۱۰ هزار معلم در مدارس غیر دولتی و بیش از ۵۲۰ هزار دانش‌آموز بیانگر اهتمام هرچه بیشتر مسئولان و خیرین در این حوزه مهم است.

کد خبر 5776195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha