۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۳۷

امام جمعه همدان:

تبعیض و شکاف طبقاتی بدترین فسادها است

تبعیض و شکاف طبقاتی بدترین فسادها است

همدان_امام جمعه همدان گفت: بدترین فسادها، تبعیض و شکاف طبقاتی است که نشأت گرفته از برخی قوانین اشتباه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی، نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی به سفارشات امام صادق (ع) در نامه‌ای که به جامعه شیعیان دارند اظهار کرد: طلب عافیت از خدا برای دوری از فسادهای دنیوی و اخروی از جمله سفارشات امام صادق در این نامه به جامعه شیعی است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان با بیان اینکه امام صادق «ع» داشتن موازین دینی از جمله حیا و عفت در جامعه را در این نامه چرا که ریشه بسیاری از مشکلات امروز جامعه بی حیایی و بی عفتی است.

شعبانی با بیان اینکه بسیاری از دغدغه‌های امروز ما در خانواده و اجتماع به خاطری دوری و جدایی از خانه اهل بیت است تاکید کرد: وظیفه ما به عنوان شیعه این است که به آموزه‌ای و سفارشات این امام همام و ائمه اطهار در زندگی فردی و اجتماعی جامعه عمل بپوشانیم.

خطیب جمعه همدان با بیان اینکه اسلام آمده تا با آموزه‌هایش باعث استقامت و قوام جامعه شود افزود: از منظر اسلام، هم مصرف و هم بهره‌وری از ثروت در جامعه باید عادلانه باشد.

وی افزود: افراد در جامعه بر اساس تلاششان درآمدهای مختلف دارند، اما نکته مهم آن است که برنامه‌ریزی مسئولان باید به نحوی باشد که سطح معیشت همه مردم نزدیک به هم باشد و برنامه ریزی مسئولان به نحوی باشد که شکاف طبقاتی در جامعه شکل نگیرد.

شعبانی با اشاره به اینکه بدترین فسادها، تبعیض و شکاف طبقاتی است که نشأت گرفته از برخی قوانین اشتباه است گفت: اسلام نمی‌پسندد در این شهر یک نفر خانه بزرگی در بالای شهر و ثروت زیادی داشته باشد، یک نفر هم در همین شهر نتواند یک خانه اجاره کند.

وی اضافه کرد: در رأس مبارزه با شکاف طبقاتی، مسئولان حضور دارند، اما اگر بدنه جامعه و مردم همراهی نکنند و فرهنگ اقتصادی اصلاح نشود، مسئولان به تنهایی موفق نخواهند شد.

امام جمعه همدان یادآور شد: رفع مشکلات با دلسوزی یا دستور برطرف نمی‌شود و نیازمند برنامه و اقدام جدی هستیم.

وی در پایان ضمن تبریک هفته هلال احمر به اعضای سازمان جمعیت هلال احمر گفت: جوانان و داوطلبان در هلال احمر در همه بحران‌ها و حوادث حرکتهای ارزشمند و انسان دوستانه‌ای دارند.

کد خبر 5778074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha