۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۲۸

معاون عمرانی استاندار سمنان:

۲ پایگاه سنجش آلودگی هوا در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود

۲ پایگاه سنجش آلودگی هوا در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود

سمنان- معاون عمرانی استاندار سمنان از راه اندازی دو پایگاه سنجش آلودگی هوا در استان خبر داد و گفت: دامغان و ایوانکی میزبان این دو مرکز خواهند بود.

محمد حمیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه استان سمنان استانی صنعتی و کویری است بیان کرد: این استان به خاطر شرایط اقتصادی و اقلیمی میزبان آلودگی‌ها آلاینده‌ها و غبار فراوانی است در نتیجه نیاز بود تا احداث دستگاه‌ها و پایگاه‌های پایش آلودگی در استان در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های سنجش آلاینده‌ها در شهرستان‌های شاهرود و سمنان وجود دارد افزود: نیاز بود که برای برنامه‌ریزی صحیح این زیرساخت در دامغان نیز ایجاد شود لذا در نشستی مقرر شد شهرداری دامغان و فرمانداری این شهرستان با کمک محیط زیست و شرکت شهرک‌های صنعتی مرکز سنجش آلاینده‌ها را ایجاد کنند.

معاون عمرانی استاندار سمنان گفت: غرب استان سمنان نیز به دلیل تجمع شهرک‌های صنعتی نیاز به ایجاد مرکز سنجش آلاینده‌های هوا داشت که برای این کار شهر ایوانکی با محوریت شهرداری و همچنین شهرک‌های صنعتی انتخاب شد تا شاهد احداث مرکز پایش و سنجش آلودگی در غرب استان سمنان هم باشیم.

حمیدی با بیان اینکه رصد و کنترل واحدهای آلاینده در کنار ایجاد مراکز سنجش دیگر اقدامی است که در استان سمنان صورت خواهد گرفت اضافه کرد: همانطور که در جلسه کمیسیون کاهش آلودگی هوای استان سمنان مصوب شد شناسه ملی تولیدی واحدهای صنعتی توسط اداره کل مالیات و دارایی در اختیار اداره کل محیط زیست کار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای رصد بهتر واحدهای آلاینده صورت می‌گیرد افزود: سازمان محیط زیست در کنار پایش های خود امکان دسترسی به شناسه‌های ملی واحدهای تولیدی برای اقدام و رصد در زمینه کاهش آلودگی هوا خواهد داشت.

معاون عمرانی استاندار سمنان همچنین گفت: تمام شرکت‌های تولیدی استان سمنان مکلف هستند تا در سامانه سازمان محیط زیست ثبت نام و شناسه ملی تولیدی خود را نیز اعلام کنند تا اداره کل حفاظت از محیط زیست استان سمنان بتواند پایش بهتری در زمینه آلودگی هوا از این واحدها داشته باشد.

کد خبر 5778393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha