۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۱۷

وزیر ارتباطات:

۸ الی ۱۰ میلیون نفر تا پایان سال تحت پوشش فیبرنوری قرار می‌گیرند

۸ الی ۱۰ میلیون نفر تا پایان سال تحت پوشش فیبرنوری قرار می‌گیرند

پردیس- وزیر ارتباطات گفت: ۸ الی ۱۰ میلیون نفر تا پایان سال تحت پوشش فیبرنوری قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع‌پور پیش از ظهر شنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه و آغاز عملیات اجرایی اتصال پر سرعت مدارس کشور به فیبرنوری طی سخنانی با بیان اینکه در آینده جاده‌ها تبدیل به فیبرهای نوری می‌شوند و هدف‌گذاری وزارت ارتباطات این است که تا پایان امسال ۸ تا ۱۰ میلیون از مردم کشور تحت پوشش فیبرنوری قرار بگیرند، گفت: ممکن است برخی از مردم اکنون از سرعت و کیفیت اینترنت ناراضی باشند اما با توسعه فیبرنوری می‌توان سرعت و کیفیت بالا را در اختیار مردم قرار داد.

وزیر ارتباطات افزود: همان تکنولوژی «فورجی» را در توسعه روستاها به کار گرفته‌ایم و از این نظر تفاوتی بین شهرهای مختلف نگذاشته‌ایم.

زارع‌پور افزود: در روز ارتباطات ۲۵ درصد به ظرفیت مرکز «داده مادر» شبکه ملی اطلاعات می‌افزاییم و این کار را با تجهیزات بومی انجام خواهیم داد و تا پایان سال نیز ۳۰ درصد و تا پایان دولت سیزدهم، تمامی مدارس بر بستر شبکه ملی اطلاعات از طریق فناوری فیبرنوری به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

زارع پور با بیان اینکه اکنون ۵۰ درصد خدمات دولت از طریق پنجره واحد در اختیار مردم قرار می‌گیرد، گفت: در ایام کرونا آموزش و پرورش در تمام دنیا با اختلال مواجه شد، اما با همتی که در وزارت ارتباطات وجود داشت و با همراهی آموزش و پرورش مدارس به کار خود ادامه دادند.

وی تاکید کرد: چهارشنبه روز جهانی ارتباطات آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری برای ۱۰۰ شهر خواهیم داشت و این پروژه حاصل کار شبانه‌روزی اپراتورها و دیگر بخش‌های فعال در این پروژه است.

کد خبر 5778696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha