۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۳۹

معاون اوقاف گلستان:

آیین سوگواری امام جعفرصادق(ع) در ۲۱ امامزاده گلستان برگزار می شود

آیین سوگواری امام جعفرصادق(ع) در ۲۱ امامزاده گلستان برگزار می شود

گرگان- معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: آیین سوگواری امام جعفرصادق(ع) در ۲۱ آستان مبارک امامزادگان گلستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نصرت الله جعفری عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: ویژه برنامه سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) به منظور تبیین سیره نظری و عملی ائمه اطهار (ع) و پیشوایان معصوم به ویژه امام جعفرصادق (ع) در ۲۱ امامزاده گلستان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان بیان کرد: این ویژه برنامه‌ها امشب (دوشنبه) و فردا در امامزادگان عبدالله و فضل الله (ع) روشن آباد، امامزاده سید ابراهیم (ع) النگ شهرستان کردکوی، امامزادگان نه تن، نور و عبدالله (ع) گرگان، امامزاده هارون (ع) الازمن شهرستان علی آبادکتول، امامزاده قاسم (ع) رامیان، امامزادگان آق امام (ع) آزادشهر، امامزاده یحیی بن زید (ع) شهرستان گنبدکاووس، امامزاده عبدالله (ع) کلاله و امامزاده جعفر (ع) مینودشت برگزار خواهند شد.

لازم به ذکر است که دسته روی روز شهادت امام جعفرصادق (ع) هم در شهر گرگان از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح یه شنبه از مسجد جامع گلشن گرگان به سمت امامزاده عبدالله (ع) این شهر برگزار می‌شود.

گفتنی است حضرت امام جعفر صادق (ع) پیشوای ششم مسلمانان در سال ۱۴۸ هجری قمری به دست خلیفه عباسی، منصور دوانیقی مسموم و در مدینه به شهادت رسید.

امام صادق (ع) به شیخ الائمه هم معروف است زیرا عمر ایشان از تمامی ائمه اطهار (ع) طولانی‌تر است، آن امام به هنگام شهادت ۶۵ سال داشت و مدت سی و چهار سال از امامت حضرتش می‌گذشت و پس از شهادت، حضرت را در قبرستان بقیع در کنار پدر، جدّ و امام حسن مجتبی (ع) دفن کردند.

کد خبر 5780945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha