۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۵۷

هشدار درباره جان باختن یک نفر در هر ۲۸ ثانیه در شرق آفریقا

هشدار درباره جان باختن یک نفر در هر ۲۸ ثانیه در شرق آفریقا

سازمان «آکسفام» هشدار داده است که بحران غذایی در شرق آفریقا در ماه ژوئیه به اوج خود می رسد و در نتیجه هر ۲۸ ثانیه یک نفر جان خود را از دست می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، سازمان «آکسفام» که یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های بین‌المللی امدادرسانی برای ریشه‌کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی در جهان است، هشدار داد که بحران غذایی در شرق آفریقا در ماه ژوئیه به اوج خود می‌رسد.

این سازمان با انتسار بیانیه‌ای اعلام کرد: خشکسالی ناشی از تغییرات اقلیم که به دلیل درگیری‌های مداوم و افزایش قیمت مواد غذایی تشدید شده، باعث شده است تا بیش از ۴۰ میلیون نفر در سراسر آفریقای شرقی با گرسنگی شدید مواجه شوند که افزایشی حدود دو سوم نسبت به سال گذشته داشته است. این آمار در حالی است که ۸۵۰۰۰ نفر در سودان جنوبی و سومالی در آستانه قحطی‌زدگی قرار دارند.

بر اساس این بیانیه، بخش‌هایی از سومالی، کنیا و اتیوپی پنج فصل متوالی ناموفق بارانی را تجربه کرده‌اند و سودان جنوبی برای پنجمین فصل متوالی متحمل سیل شدید شد که توانایی مردم برای سازگاری را تضعیف کرده است.

آکسفام همچنین اعلام کرد که نگران است دولت انگلیس بودجه خود را برای کمک به کاهش بحران غذایی در شرق آفریقا تنها دو سال پس از آنکه توافقی برای جلوگیری از قحطی در اجلاس G۷ در کورنوال انگلیس امضا کرد، کاهش دهد.

«مگنوس کورویکسن» مسئول امور بشردوستانه آکسفام در این خصوص گفت: انگلیس از یک رهبر جهانی در مبارزه با گرسنگی به کشوری بی‌تفاوت تبدیل شده است که به تعهدات خود عمل نمی‌کند.

روزنامه تلگراف نیز معتقد است که مردم نه به خاطر کمبود غذا یا پول، بلکه به دلیل شکست سیاسی و بی‌عدالتی می‌میرند.

این روزنامه انگلیسی گزارش داد: کشورهای G۷ از جمله کشورهایی هستند که عمدتاً مسئول تغییرات آب و هوایی هستند. بنابراین، انگلیس و سایر کشورهای عضو این گروه مسئولیت اخلاقی آشکاری برای حمایت از مردمی در شرق آفریقا دارند که زندگی‌شان به دلیل بحران آب و هوایی که این کشورها ایجاد نکرده‌اند، نابود شده است.

کد خبر 5782379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha