۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۲۰

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد؛

ضرورت اقدام جدی در حوزه جمعیت/ بحران جمعیت و سالمندی پیش رو است

ضرورت اقدام جدی در حوزه جمعیت/ بحران جمعیت و سالمندی پیش رو است

همدان- نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: اگر اقدام جدی در حوزه جمعیت انجام نشود، در آینده با بحران جمعیت و سالمندی روبرو خواهیم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت اله حبیب الله شعبانی جمعه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی؛ اظهار کرد: اسلام به شدت با فقر مخالف است و بارها شکاف طبقاتی و اجتماعی را نفی کرده است.

وی افزود: کسالت، عدم مدیریت و تنبلی، نتیجه‌اش فقر در جامعه خواهد بود و زمانی که ظرفیت‌های اقتصادی وجود دارد اما تدبیر نیست، اسلام آن را مضموم می‌داند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه، راهکار اسلام برای برطرف کردن فقرهایی که نشأت گرفته از کسالت و عجز است، عمل به تجارت دانست و تصریح کرد: امروز مهارت آموزی یک ضرورت جدی در جامعه است.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه خیلی از جوانان تحصیل کرده علیرغم کسب مدارک بالا، اما مهارت تولید ثروت در بازار آزاد را ندارند و تنها به دنبال کار اداری هستند؛ گفت: روش‌های نوین تولید ثروت به جوانان آموزش داده شود و باید در دنیای تکنولوژی از هوش مالی جوانان بهره برد.

امام جمعه همدان یادآور شد: اگر سرمایه گذاری به دنبال رونق تولید در جامعه بود، حتی اگر غیرمسلمان هم باشد باید از او حمایت کرد، البته سرمایه گذار نیز باید در چهارچوب‌های مشخص جامعه اسلامی به فعالیت بپردازد.

وی بیان کرد: برای رفع مشکلات نیازمند قانون گذاری و نظارت به صورت جدی توسط هر سه قوه هستیم.

امام جمعه همدان تصریح کرد: اگر اقدام جدی در حوزه جمعیت انجام نشود، در آینده با بحران جمعیت و سالمندی روبرو خواهیم شود.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه به دولت در بحث کنترل تورم، نقد داریم گفت: دولت با گذشت دو سال از عمرش امروز نیاز به بازبینی در تیم اقتصادی خود دارد.

وی اضافه کرد: برای کنترل تورم و مشکلات اقتصادی صرف داشتن برنامه کافی نیست و جامعه و بازار باید رفع مشکلات اقتصادی را حس کند؛ افزود: البته باید انصاف را هم باید رعایت کرد، چرا که دولت در بسیاری از زمینه‌ها اقدامات خوبی را انجام داده است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: محرومیت زدایی، اجرای طرح‌های آبرسانی، کمک به فعالیت مجدد برخی تولیدی‌ها و ارتباط با کشورهای منطقه از جمله اقدامات دولت در این مدت است که قابل تقدیر است.

کد خبر 5783637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha