۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۴۳

توسط انتشارات امیرکبیر؛

چاپ سوم «مویه کن سرزمین محبوب» در نمایشگاه عرضه شد

چاپ سوم «مویه کن سرزمین محبوب» در نمایشگاه عرضه شد

چاپ سوم کتاب «مویه کن سرزمین محبوب» نوشته آلن پیتون با ترجمه نادر ابراهیمی و فریدون سالک توسط انتشارات امیرکبیر در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، چاپ سوم کتاب «مویه کن سرزمین محبوب» نوشته آلن پیتون با ترجمه نادر ابراهیمی و فریدون سالک توسط انتشارات امیرکبیر در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه شد.

این کتاب یک داستان حماسی را روایت می‌کند. نویسنده در این داستان سعی کرده است چگونگی محرومیت سیاهان در طول تاریخ و عوامل از هم پاشیدگی قبایل آن‌ها را به تصویر بکشد. همچنین آلن پیتون در داستان خود به تلاش سیاهان برای حفظ سرزمین و احقاق حقوق از دست رفته‌شان اشاره کرده است. برخی رمان «مویه کن سرزمین محبوب» را یکی از مهم‌ترین آثار ادبی آفریقای جنوبی می‌دانند که در قالب حماسه به مبارزه سیاه‌پوست‌ها برای پابرجا ماندن پرداخته است.

هنگامی که این کتاب برای نخستین بار منتشر شد، بیشترین فروش بین‌المللی را برای نویسنده‌اش یعنی آلن پیتون به همراه آورد. این داستان توانست اثرات سیاست‌های تبعیض نژادی را برای غربی‌ها قابل لمس و دیدن کند و از این طریق جایی همیشگی برای نقد این سیاست‌ها در نقشه سیاسی جهان فراهم آورد.

این کتاب که نخستین بار در سال ۱۳۵۷ منتشر شده بود، اکنون در ۳۴۶ صفحه توسط انتشارات امیر کبیر عرضه شده است.

کد خبر 5783767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha