۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۰:۲۲

نماینده ولی فقیه در گلستان:

حجاج گلستانی منادی وحدت در حج باشند

حجاج گلستانی منادی وحدت در حج باشند

گرگان- نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره بر ضرورت حفظ وحدت از سوی زائران بیت الله الحرام، گفت: منزلت ایران در ایام حج زیر سوال نرود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی عصر یکشنبه در دیدار جمعی از مدیران و کارگزاران حج استان اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان، ایام حج و غیره نسیم‌های آسمانی وزیدن می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان افزود: خوشا به حال کسانی که این نسیم آسمانی را درک می‌کنند و خود را در سفر حج در مسیر نسیم الهی قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه انسان باید اهل دعا، نماز و عبادت باشد تا به درک درست حج و انجام عبادی این سفر معنوی دست یابد، گفت: در روایات داریم انسان اگر دو رکعت نماز با حضور قلب اقامه کند همین دو رکعت نماز ممکن انسان را در پیشگاه خدا عزیز بدارد و مورد بخشش قرار گیرد.

نورمفیدی خطاب به روحانیون کاروان‌های حج تمتع، بیان کرد: ممکن است زیارت خانه خدا در تمام عمر فقط یکبار نصیب فرد شود و این فرصت را قدر بدانند و نماز را با حضور قلب و خشوع اقامه بدارند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه صراط مستقیم مقام بندگی خداست و باید سعی کنیم در این مسیر باشیم، اضافه شد: روحانیون کاروان‌ها باید حجاج را متوجه خدا کنند.

وی با اشاره به تحولات منطقه خواستار تشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی شد و گفت: امت اسلامی باید در شرایط جهانی امروز در اندیشه تحقق این امر باشند چرا که مسلمانی فقط نماز نیست.

امام جمعه گرگان به منزلت ایران اسلامی در دنیا اشاره کرد و گفت: حجاج در سرزمین وحی تلاش کنند منزلت ایران اسلامی زیر سوال نرود.

وی با بیان اینکه شیعه و سنی اعزامی از استان گلستان به حج تمتع باید در ایام حج، حرمت و منزلت ایران اسلامی را حفظ کنند، افزود: همچنین رعایت قوانین کشور میزبان مورد توجه همگان باشد.

نورمفیدی گفت: حجاج استان در ایام حج باید منادی وحدت باشند.

کد خبر 5786708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha