۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۳۵

پس از ۴ سال اختلاف؛

پرونده درگیری ۲ طایفه مشگین‌شهری مختومه اعلام شد

پرونده درگیری ۲ طایفه مشگین‌شهری مختومه اعلام شد

مشگین‌شهر-رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل گفت: پرونده درگیری دو طایفه مشگین شهری پس از چندین سال اختلاف در راستای اجرای پویش «به احترام امام رئوف می بخشم» مختومه اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حسین علوی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال ۱۳۹۹ نزاعی بین دو طایفه ساکن در روستای «جبدرق» شهرستان مشگین شهر بر سر زمین‌های زراعی رخ می‌دهد که موجب سلب آسایش، امنیت و آرامش روستا شده و چندین پرونده قضائی پیرامون این درگیری در دادسرا و دادگاه‌های این شهرستان تشکیل شده بود.

وی افزود: با توجه با اهمیت موضوع، پرونده به شورای حل اختلاف ارجاع داده شد که بلافاصله سرپرست، اعضای شورای حل اختلاف و صلح یاران ستاد صبر شهرستان مشگین شهر پای کار آماده و جلسات متعددی با حضور سران این دو طایفه برگزار شد.

رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل با بیان اینکه خوشبختانه اختلافات آن‌ها پس از ۴ سال به صلح، آشتی، اتحاد و برادری تبدیل شد، گفت: طرفین پس از چندین ماه مذاکره و وساطت ستاد صبر مشگین شهر و به احترام دهه کرامت و نزدیکی به ولادت امام رضا (ع) و در قالب پویش «به عشق امام رئوف می‌بخشم» و در راستای تحکیم بیش از پیش روابط طایفه‌ها و برقراری نظم و امنیت منطقه و شهرستان نسبت به تمامی پرونده‌های خود علیه همدیگر اعلام رضایت و گذشت کردند.

حجت الاسلام علوی نتایج پر خیر و برکت این مجموعه را در کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضائی یادآور شد و خاطرنشان کرد: فراگیر شدن فرهنگ صلح و سازش در کنار نهادینه سازی روش‌های جایگزین قضائی در دستور کار توسعه حل اختلاف استان اردبیل است.

کد خبر 5788229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha