۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۱۳

طی سال جاری؛

۲۳ هزار بازدید بهداشتی دامپزشکی در استان بوشهر انجام شد

۲۳ هزار بازدید بهداشتی دامپزشکی در استان بوشهر انجام شد

بوشهر- مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر از انجام ۲۳ هزار و ۵۴۳ بازدید بهداشتی دامپزشکی بر مراکز توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های پروتئینی در ۲ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

مهدی تنگستانی مکان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت ماه ۲۳ هزار و ۵۴۳ بازدید بهداشتی توسط اکیپ‌های نظارت بهداشتی دامپزشکی از اماکن عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: طی این مدت ۶ هزار ۳۴۳ رأس دام در کشتارگاه‌های دام و یک میلیون و ۷۹۴ هزار و ۸۸۱ قطعه طیور تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی کشتار و روانه بازار مصرف شده اند.

وی یادآور شد: در ۲ ماه اخیر و طی بازرسی‌های بهداشتی انجام شده هزار و ۶۶۲ مورد غیر بهداشتی ثبت، ۱۲ هزار و ۹۰۲ کیلوگرم فرآورده ضبط و ۱۲ هزار و ۱۰۷ کیلوگرم فرآورده خام غیر بهداشتی معدوم و ۵۷ فقره تخلف به مراجع قضائی ارجاع شد.

تنگستانی مکان اشاره کرد: ناظران بهداشتی دامپزشکی هزار و ۵۰۰ مورد بازدید بهداشتی از اسکله‌های و شناورهای صیادی، ۲۵۶ مورد بازدید از اماکن پرورش دام و طیور و همچنین ۱۱ مورد بازدید از کارخانجات تولید خوراک و کنسانتره دام، طیور و آبزیان داشته اند.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر تاکید کرد: نظارت‌های مستمر دامپزشکی با هدف تأمین سلامت سفره غذایی مردم با حساسیت خاصی ادامه دارد و از هم استانی‌ها تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را به سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی به شماره ۱۵۱۲ انتقال دهند.

کد خبر 5798928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha