۱۲ آبان ۱۳۸۶، ۱۵:۱۹

علیرضا افشار:

تسخیر لانه جاسوسی اراده ملی بود نه یک جمع دانشجویی/ آمریکا در دبی لانه جاسوسی تاسیس کرده است

تسخیر لانه جاسوسی اراده ملی بود نه یک جمع دانشجویی/ آمریکا در دبی لانه جاسوسی تاسیس کرده است

معاون سیاسی وزیر کشور تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را ناشی از اراده ملی خواند و تصمیم جمعی دانشجویان را به عنوان انگیزه و عامل ظهور این واقعه نفی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا افشار وی که خود از جمله دانشجویان تسخیر کننده لانه جاسوسی است، در آستانه سالروز 13 آبان 58 و تسخیر لانه جاسوسی به تشریح ابعاد این رویداد تاریخی پرداخت و با اشاره به این که لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان دانشگاه های تهران تسخیر شد، اظهار داشت: تسخیر لانه جاسوسی اراده ملی بود نه تصمیم جمعی از دانشجویان که با تغییر نظر چند نفر سازشکار از میان آنها بتوان نگاه به آن را تغییر داد.

وی خاطر نشان کرد که این اقدام پس از دعوت حضرت امام (ره) از دانشجویان، دانش آموزان و طلاب علوم دینی برای گسترش مبارزه با استکبار جهانی و در راس آن آمریکا و به خاطر مقابله با توطئه ها، اقدامات جاسوسی و جنایات آمریکایی ها صورت گرفت.

افشار گفت: در این سخنان حضرت امام پیام هایی وجود داشت که دانشجویان بیشتر متوجه آن شدند و این را درک کردند که آمریکا کانون خطر علیه انقلاب اسلامی ماست و به همین دلیل تصمیم گرفتند که لانه جاسوسی یا سفارتخانه آمریکا را تسخیر کنند و به این صورت اعتراض خودشان را به آمریکا نشان دهند.

وی شکل گیری جریان تسخیر و اقدام عملی برای آن را صد درصد دانشجویی عنوان کرد و گفت: در ابتدا پیش بینی نمی شد که این قضیه ابعاد گسترده چندانی داشته باشد و بیشتر فکر می کردند که یک اعتراض محدود و صرفا یک حرکت تبلیغاتی است اما با حمایت جدی حضرت امام از این اقدام، مردم هم طی روزهای متوالی در مقابل لانه جاسوسی به تظاهرات و حمایت از دانشجویان پرداختند.

که خود از جمله دانشجویان تسخیر کننده لانه جاسوسی است، با اشاره به سخنان حضرت امام (ره) که جریان تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم و مهم تر از انقلاب اول دانستند، گفت: این سخنان باعث شد که دانشجویان به عمق حرکت خودشان پی بردند و تاثیر این اقدام در کوتاه کردن دست استکبار متجاوز و جنایتکار آمریکا را دریافتند..

افشار در ادامه به فشارهای سیاسی، اقتصادی و حتی حمله نظامی به ایران از طریق منطقه طبس و انتقام دست الهی از آنان اشاره کرد و گفت: پیام مهمی که انقلاب دوم به ما داده این بود که ملت ها اگر به طور یکپارچه و با اراده ملی در مقابل دشمنان و نفوذ استکبار بایستند، می توانند نقشه ها و توطئه های آنان را نقش بر آب کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور سپس با اشاره به این که کشور ما هر از چندی با تهدید نظامی آمریکا روبرو است، این گونه تهدیدها را بیشتر خوراک عملیات روانی دشمن تلقی کرد و گفت: فرار از مناظره، پاسخ ندادن به مکاتبات و نامه ها و ترس از برقراری دیالوگ به خاطر نداشتن حرف حساب و استفاده از منطق زور است اما مردم دنیا با مواضع طرفین آشنا شده اند.

افشار افزود: جنگ روانی آمریکا برای فریب افکار عمومی جهان شکست خورده است و تمامی نظر سنجی ها از محبوبیت دولت و مسئولان ایران در نزد افکار عمومی مردم جهان و تنفر و انزجار آنها از هیئت حاکمه آمریکا خبر می دهد.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: حمایت آمریکا از دیکتاتورها، عوامل تروریسم و انجام توطئه های جنایتکارانه عوامل جاسوسی و صرف هزینه های زیاد در این رابطه نمی تواند برای مردم آمریکا سرنوشت خوبی ایجاد کند.

افشار مطرح شدن تحریم ها از سوی آمریکا را بحث جدیدی ندانست و گفت: این تحریم ها از قبل مطرح بوده و راهکارهای خنثی سازی آن نیز وجود داشته است.

وی با اشاره به این که حفظ استقلال و آزادی کشور هزینه دارد، افزود: آمریکایی ها با دنبال کردن بحث تحریم ها بیشتر خودشان متضرر می شوند.

معاون وزیر کشور در بخشی از اظهاراتش از تاسیس دفتری در دبی خبر داد که آمریکایی ها با استفاده از این دفتر به جای لانه جاسوسی به توطئه علیه انقلاب اسلامی مشغول اند و افزود: دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کشور بر فعالیت های دفتر دبی در آمریکا تسلط دارند و همین موضوع باعث شده اقدامات این دفتر به صورت پوششی ادامه پیدا کند.

وی اضافه کرد: آمریکا و جریان های وابسته و متمایل به غرب از تمامی مجرمان و متخلفان حتی قاچاقچیان و جنایتکاران محکوم به اعدام حمایت می کنند و این جای تعجب ندارد.

افشار در پایان با تاکید بر این که عملیات روانی و توطئه های آمریکا علیه کشور و نظام جمهوری اسلامی به نتیجه نرسیده است، وحدت ملی و مشارکت سیاسی مردم را حول محور ولایت رمز و راز بقا و تداوم انقلاب اسلامی دانست و گفت: بحمد الله مردم ما همیشه در صحنه هستند و برای دفاع از انقلاب و حفظ  استقلال و عزت خودشان در برابر استکبار حاضرند سختی ها را تحمل کنند.

کد خبر 580076

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha