۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۹

مدیرکل فناوری اطلاعات لرستان:

پروژه فیبر نوری مسیر سد «رودبار» افتتاح شد

پروژه فیبر نوری مسیر سد «رودبار» افتتاح شد

خرم‌آباد- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان از افتتاح پروژه فیبر نوری مسیر سد «رودبار» به طول ۴۰ کیلومتر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی صارمی امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: فاز یک پروژه فیبر نوری مسیر سد «رودبار» به مرکز مخابراتی «ماهیچال» در روستای «خاک بیته» در شهرستان الیگودرز به طول ۴۰ کیلومتر با حضور نماینده شهرستان الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، فرماندار، مدیر مخابرات منطقه لرستان و مسئولین محلی و اصحاب رسانه به بهره بردای رسید.

وی گفت: در این راستا تعداد ۱۵ سایت ارتباطی مسیر مزبور به این شبکه متصل شده و اهالی تعداد ۱۲ روستا نیز از ارتباطات مخابراتی پایدار و پرسرعت بهره مند شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان، افزود: این پروژه که به طول ۷۰ کیلومتر از جمله مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان لرستان و از محل اعتبارات USO وزارت ارتباطات است و در دو فاز طراحی شد که فاز یک آن به بهره بردای رسید و عملیات اجرایی فاز دوم طرح به طول ۳۰ کیلومتر نیز به زودی از طریق مخابرات منطقه لرستان آغاز می‌شود.

صارمی، گفت: با توجه به شرایط کوهستانی منطقه و مشکلات عدم دید رادیویی و تأمین پهنای باند سایت‌ها و مراکز مخابراتی مسیر، بهره برداری از این پروژه ارتباطات پایدار و پرسرعتی را برای ساکنین روستاهای مسیر فراهم آورده و در رشد و توسعه و عمران این مناطق نقش بسزایی ایفا می‌کند.

کد خبر 5803038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha