۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۶

مدیرعامل هلال احمر البرز خبر داد؛

اجرای طرح ملی دادرس در البرز با آموزش بیش از ۹ هزار دانش‌آموز

اجرای طرح ملی دادرس در البرز با آموزش بیش از ۹ هزار دانش‌آموز

کرج- مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز از اجرای یازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان خبر داد و گفت: ۹ هزار و ۷۴۶ دانش‌آموز در ۱۱۹ مدرسه با آموزش های امداد و کمک‌های اولیه آشنا شدند.

محمدباقر خلفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال جاری یازدهمین دوره طرح ملی دادرس با آموزش ۹ هزار و ۷۴۶ دانش‌آموز در ۱۱۹ مدرسه در سراسر استان برگزار شد.

وی با اشاره به همکاری ۴۴ مربی دادرس در اجرای این طرح افزود: دانش آموزان در قالب ۳۱۴ دوره آموزش دیدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز با تاکید بر اینکه فراگیری آموزه‌های امدادی توسط دانش‌آموزان اهمیت ویژه‌ای دارد، افزود: کسب مهارت‌های تئوری و عملی امداد و نجات باعث آمادگی دادرسان و خانواده‌های آنها در زمان بحران است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان نقش مهمی در زمینه ترویج و اشاعه آموزش‌های امدادی در جامعه و به ویژه در خانواده‌ها دارند گفت: نهادینه شدن ارتقا آگاهی عمومی امداد و کمک‌های اولیه در جامعه با افزایش این آموزش‌ها موجب تحقق شعار «خانواده آماده؛ جامعه آماده» می‌شود.

خلفی تصریح کرد: در این راستا ۱۱۴ تیم دادرس در مدارس سطح استان آموزش دیدند که المپیاد شهرستانی در هر شهرستان برگزار شد و تیم‌های برتر جهت المپیاد نهایی استان ۲۹ و ۳۰ خرداد ماه برگزار می‌شود و تیم منتخب جهت مسابقات کشوری تعیین می‌گردد.

وی متذکر شد: ۵۳۷۴ نفر آموزش دیدگان را دانش آموزان دختر و ۴۳۷۳ نفر را پسران دانش آموز مقاطع متوسطه اول تشکیل می‌دهند.

کد خبر 5803919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha