۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۱۵

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

لازمه پیشرفت جامعه و افراد تقویت بنیان خانواده و عفاف و حجاب است

لازمه پیشرفت جامعه و افراد تقویت بنیان خانواده و عفاف و حجاب است

اراک-نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: لازمه پیشرفت جامعه و افراد تقویت بنیان خانواده و عفاف و حجاب است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی، اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی و حاکم شدن فرهنگ دینی و اهل بیت (ع) در جامعه مسئله خانواده و عفاف و حجاب بار دیگر در کشور احیا شده و خانواده و اخلاق مداری و عفاف و حجاب از مهمترین دستاوردهای انقلاب است که باید قدردان این نعمت بزرگ بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه غرب به دنبال ترویج بی بند و باری و حاکم کردن سبک زندگی غربی در جوامع اسلامی و خصوصاً ایران اسلامی است، گفت: جبهه استکبار با همه توان در جنگ شناختی به دنبال اهداف شوم خود است که باید نسبت به این توطئه‌ها هوشیار بود و فعالانه عمل کرد.

لازمه پیشرفت جامعه و افراد تقویت بنیان خانواده و عفاف و حجاب است

وی با بیان اینکه اسلام برای بانوان و مسئله خانواده اهمیت بسیاری قائل است، افزود: لازمه پیشرفت جامعه و افراد تقویت بنیان خانواده و عفاف و حجاب است که باید مورد توجه آحاد جامعه قرار گیرد.

امام جمعه اراک تأکید کرد: لازمه رشد فکری، روحی، روانی و فرهنگی هر فردی توجه به مسئله عفاف و حجاب است و حجاب به معنای منزوی کردن و محدودیت برای بانوان نیست بلکه اسلام با این مسئله به دنبال حفظ کرامت و هویت بانوان است.

وی با بیان اینکه حجاب یک مسئله کاملاً ارزشی و به نوعی جهاد فی سبیل الله است، افزود: امروز دشمنان با هجمه وارد کردن به اعتقادات جوانان و زیر سوال بردن مسئله عفاف و حجاب به دنبال زدن غیرت دینی در جامعه و بین مردم هستند و لذا باید غیرت دینی که در طول انقلاب اسلامی به عنوان موتور محرکه پیشرفت کشور نقش داشته روز به روز در جامعه تقویت شود.

آیت الله دری نجف آبادی تأکید کرد: غیرت دینی لازمه پیشرفت ملت ایران در گام دوم انقلاب است و قطعاً فتح قله‌های بلند سعادت و پیشرفت با تقویت غیرت دینی و اراده‌های انقلابی امکان پذیر خواهد شد و لذا غیرت دینی و انقلابی روز به روز در جامعه تقویت شود.

وی افزود: دستگاه‌های متولی در حوزه فرهنگ برنامه‌های خود را بر پایه تقویت عفاف و حجاب و بنیاد خانواده برنامه ریزی کنند و همه برنامه‌ها باید پیوست عفاف و حجاب و تقویت ارزش‌های اسلامی، دینی و انقلابی داشته باشند.

حجاب و عفاف جزو مقدس‌ترین معارف اسلامی برای صیانت از شخصیت بانوان

امام جمعه اراک ادامه داد: حجاب و عفاف جزو مقدس‌ترین معارف اسلامی برای صیانت از شخصیت زن، تحکیم خانواده و جلوگیری از بی بندو باری در جامعه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه با رواج بی بند و باری، احکام، ارزش‌ها و سرمایه‌های ملی و مردمی به خطر می‌افتد گفت: با برنامه ریزی و تقسیم مسئولیت‌ها می‌توانیم جلوی رواج بی بند و باری در جامعه را بگیریم.

امام جمعه اراک بیان کرد: مسئله بی حجابی چالش، تهدید و آسیب برای نظام است که می‌توانیم با فداکاری و ایستادگی صدمات آن را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه اصل پیشگیری مقدم بر درمان است، افزود: برای پیشگیری بهتر است با شناسایی جریانات و تدریس کتاب‌هایی با موضوع زن، حقوق زن، شخصیت والای زن و خانواده در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش از انحرافات در جامعه جلوگیری کنیم و نقاط کانونی فساد در شهرستان‌های مختلف باید شناسایی و با افراد هنجارشکن برخورد قانونی صورت گیرد.

دری نجف آبادی ادامه داد: تلاش کنیم استان مرکزی در ردیف اول آسیب‌ها نباشد و رتبه استان را در مسائل عفاف و حجاب، تولید، بهره وری، امنیت خانوادگی و اجتماعی تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اساسی‌ترین نیازهای امروز کشور مسئله انسجام و هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی و نهادهای انقلابی و پرهیز از موازی کاری و دوباره کاری‌ها است، گفت: در مسئله عفاف و حجاب باید بین دستگاه‌ها وحدت و انسجام وجود داشته باشد.

امام جمعه اراک همچنین نسبت به برگزاری باشکوه دهه امامت و ولایت تاکید کرد و گفت: مسئله غدیر یک مسئله بین المللی است و دشمن روی این مسئله تمرکز کرده است و به همین منظور باید برنامه‌های جشن غدیرخم و دهه امامت و ولایت با محتوا و حکیمانه برگزار شود تا پاسخگوی تمام شبهات جامعه امروز باشد.

وی با بیان اینکه ما هرچه داریم به برکت غدیر است، گفت: هرچقدر این فرهنگ غنی با عظمت‌تر، جامع‌تر و کامل‌تر تبیین و ترویج شود موجبات ناامیدی بیشتر دشمنان را فراهم خواهد کرد.

کد خبر 5806352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha