۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۹

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان مطرح کرد؛

صادرات ۲۲۶ هزار دلاری صنایع دستی استان کرمان

صادرات ۲۲۶ هزار دلاری صنایع دستی استان کرمان

کرمان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان تولید سالانه محصولات صنایع دستی و حدود ۲۲۶ هزار دلار صادرات صنایع دستی استان کرمان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فریدون فعالی در مراسم روز جهانی صنایع دستی در رفسنجان با تبریک این روز، با اشاره به مرمت و احیای خانه حاج آقا علی رفسنجان، بیان داشت: پرونده ثبت جهانی خانه حاج آقا علی آماده شده و پیگیری کردیم و خواهیم کرد که این مجموعه ثبت جهانی شود و این موضوع فرصتی برای استان کرمان و رفسنجان است که اثر ثبت جهانی داشته باشد و امیدواریم بتوانیم با ثبت جهانی خانه حاج آقا علی رفسنجان، یکی از آثار شاخص ثبت جهانی را در رفسنجان داشته باشیم.

فعالی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در حوزه صنایع دستی، ۱۰۱ رشته صنایع دستی در استان کرمان داریم و بالغ بر ۷۰ هزار هنرمند در استان کرمان مشغول هستند که ۵۰۰ میلیارد تومان تولید سالانه محصولات صنایع دستی استان و حدود ۲۲۶ هزار دلار صادرات صنایع دستی استان است.

وی ادامه داد: این آمار و ارقام با توجه به وجود یک شهر جهانی، ۵ شهر ملی در حوزه صنایع دستی در استان کرمان بد نیست و ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم که باید از آن‌ها بهره ببریم.

وی با بیان این‌که نگاه ما در حوزه صنایع دستی صرفاً حمایتی است و حمایت از هنرمندان جزو سیاست‌ها و برنامه‌های ما است، تصریح کرد: باید بستری برای فروش محصولات خانگی صنایع دستی ایجاد شود و اگر فضای خانه خلاق صنایع دستی ایجاد شود، میراث فرهنگی بازارچه‌هایی را تحت این عنوان ایجاد می‌کند تا محصولات را به فروش برساند.

کد خبر 5807048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha