۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۷

یک مقام مسئول معاونت علمی مطرح کرد؛

عرضه فناوری‌های محرومیت زدا در نمایشگاه «آبادیران»

عرضه فناوری‌های محرومیت زدا در نمایشگاه «آبادیران»

معاون توسعه شرکت های دانش بنیان معاونت علمی با اشاره به اینکه نمایشگاه فناوری های محرومیت زدا(آبادیران) ۲۳ تا ۲۵ خرداد برگزار می شود،گفت: در این رویداد بیش از ۳۰۰ شرکت دانش بنیان حضور دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اسدی فر در نشست خبری اولین دوره نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت زدا که امروز ۲۱ خردادماه در محل معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد با اشاره به اینکه این نمایشگاه یک زمین بازی برای نقش آفرینی بخش‌های حاکمیتی، خصوصی، سمن‌ها و بخش‌های تجاری سراسر کشور است، افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه این است که ظرفیت‌های علم و فناوری کشور در اختیار حل مسائل مناطق کمتر برخوردار کشور قرار بگیرد.

اسدی فر گفت: نخستین رویداد نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت زدا ۲۳ تا ۲۵ خرداد ماه در مصلی تهران از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر برگزار می‌شود. این نمایشگاه شروع کار جهادی برای خدمت دانش بنیان‌ها به اقشار محروم جامعه و توانمندسازی آنها به شمار می‌رود.

معاون توسعه شرکت های دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با بیان این مطلب که در این رویداد بالای ۳۰۰ شرکت دانش بنیان، فناور و خلاق در ۵ حوزه توانمندی‌های خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند، گفت: نخستین حوزه مربوط به حوزه زیرساخت‌ها شامل مسکن و بهداشت؛ حوزه دوم مربوط به دامپروری، شیلات و کشاورزی می‌شود، حوزه سوم نیز ماشین آلات کوچک مقیاس که ظرفیت اشتغال پایدار برای کارگاه‌های کوچک دارند را شامل می‌شود و حوزه چهارم حوزه آموزشی و عدالت آموزشی و حوزه پنجم حوزه نرم و صنایع خلاق است.

وی ادامه داد: ۳۱ سازمان و نهاد مسئول در بخش دولتی مثل بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت و کمیته امداد، آستان قدس رضوی، شهرداری ها، سازمان بهزیستی، سپاه پاسداران، سازمان زندان ها و … و در بخش خصوصی، مجمع خیرین مدرسه ساز و گروه های جهادی در این نمایشگاه حضور دارند.

اسدی فر با اشاره به حمایت از شرکت های حاضر در این نمایشگاه گفت: اتصال به بازار بزرگ نهادهای حمایتی محرومیت زدا، حمایت از تحقیق و توسعه مبتنی بر نیاز نهادهای محرومیت زدا و تجاری سازی آن ها، تسهیلات ویژه به خریداران شرکت های حاضر در نمایشگاه از جمله این حمایت ها به شمار می رود.

کد خبر 5807252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha