۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۰۷

مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس خبر داد؛

خطر بروز تنش آبی در ۲۰۰ شهر و روستا فارس

خطر بروز تنش آبی در ۲۰۰ شهر و روستا فارس

شیراز- مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس گفت: با توجه به کاهش سطح آب‌های زیر زمینی در استان فارس بیش از ۲۰۰ شهر و روستا در فارس با خطر بروز تنش آبی مواجه اند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جان صادق پور ظهر یکشنبه با اشاره به احتمال بروز تنش آبی در بیش از ۲۰۰ شهر و روستای استان فارس در فصل تابستان، بیان کرد: به منظور کنترل تنش آبی در استان فارس برنامه‌ریزی های مختلفی در استان فارس صورت گرفته است.

او خاطر نشان کرد: در راستای جلوگیری از هدر رفت آب در استان فارس نسبت به قطع آب انشعابات غیر مجاز، تعمیر کنتورهای خراب، استاندارد سازی انشعابات صورت گرفته البته بیش از ۹۰ کیلومتر از شبکه‌های توزیع آب در استان فارس نیز اصلاح شده است.

صادق پور افزود: با توجه به ایجاد تصفیه خانه‌های محلی و شماره دو شیراز زمینه استفاده از پساب فاضلاب برای صنایع و آبیاری فضاهای سبز شهری و روستایی فراهم شده لازم به ذکر است که در راستای تأمین آب در استان فارس طرح آبرسانی سیار نیز در فارس اجرایی خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس با تشریح اقدامات ساختاری و فنی - مهندسی این شرکت در شهرها و روستاهای استان هم گفت: حفر و کف‌شکنی ۳۸ حلقه چاه، مهندسی مجدد و تجهیز ۳۳ حلقه چاه، احداث هشت هزار و ۵۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره، اجرای بیش از ۱۳۴ کیلومتر خط انتقال، توسعه‌ی بیش از ۱۴۰ کیلومتر و اصلاح و بازسازی ۹۰ میلیون متر از شبکه توزیع آب شرب در شهرها و روستاهای استان از جمله اقدامات پیشگیرانه ما برای مقابله با کم آبی در تابستان آتی است.

کد خبر 5807349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سعید IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      0 0
      چرااجازه میدین هندوانه بکارن