۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۱۳

معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد؛

رتبه بالای اردبیل در بیماری «هاری»

رتبه بالای اردبیل در بیماری «هاری»

اردبیل- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: یکی از چالش های اساسی ما در استان اردبیل آمار و رتبه بالای این استان در بیماری «هاری» است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفرزاده عصر یکشنبه در نشست اعضای شورای اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: همچنان آمار سگ گزیدگی در استان اردبیل بالا است و این نتیجه رهاشدگی سگ‌های ولگردی است که در مناطق مختلف استان شاهد حضور این حیوانات هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشتی در یک سال گذشته به یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر خدمات رایگان در شهرها و روستاها ارائه شده است، تصریح کرد: ۶۱ هزار مورد تزریق رایگان واکسن را به گروه‌های سنی هدف اعم از کودک، مادران باردار و سایر گروه‌های سنی شاهد بودیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه آمار بالای بیماری «هاری» در این استان نگران کننده است، گفت: باید شورای شهر و شهرداری در ساماندهی سگ‌های ولگرد ورود پیدا کنند تا بیش از این صدمه‌هایی را در این حوزه شاهد نباشیم.

جعفرزاده به هزینه سنگین مداوا و واکسیناسیون این بیماری تا ۲۲ میلیون تومان اشاره کرد و افزود: مراکز بهداشت به صورت رایگان این خدمات را انجام می‌دهند.

وی به موضوع جمع‌آوری زباله و جلوگیری از شیوع بیماری‌های مختلف از محل توزیع نامناسب زباله‌های شهری را یادآور شد و خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان ناظر در این حوزه ورود پیدا می‌کند.

جعفرزاده به دیگر مسئولیت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته ۹۱ هزار مورد بازدید از این مراکز انجام شده و در سایه این نظارت‌ها ۲۵۲ مورد پلمب واحدهای متخلف را شاهد بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما در برابر برخی فشارها و تهدیدها در فک پلمب این واحدها اقدامات غیرقانونی انجام ندادیم بلکه در کنار پلمب واحدهای متخلف، بیش از ۳۹ تن مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته را نیز از چرخه مصرف جامعه خارج کردیم.

جعفرزاده به کلرسنجی آب و رفع آلودگی میکروبی اشاره کرد و ادامه داد: ۱۷۲ هزار مورد کلرسنجی در آب‌های استان انجام شده و در حال حاضر هیچ آلودگی میکروبی را در آب‌های استان شاهد نیستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: در مورد آلودگی شیمیایی نمی‌توان به جرأت اظهار نظر کرد اما جلوی توزیع منابع آب در چند روستای مشگین‌شهر که بدون کلرسنجی در اختیار مردم قرار گرفته بود، گرفته شد.

کد خبر 5807637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha