۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۲۲

سرپرست فرمانداری نیر:

کاستن از دغدغه‌های معیشتی سیاست حمایتی دولت است

کاستن از دغدغه‌های معیشتی سیاست حمایتی دولت است

نیر- سرپرست فرمانداری شهرستان نیر گفت: کاستن از مشکلات معیشتی خانواده‌های تحت پوشش و دهک‌های پایین جزو سیاست‌ها و رویکردهای دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسینی شامگاه یکشنبه در دیدار با رئیس و کارکنان کمیته امداد شهرستان نیر اظهار کرد: کمیته امداد و مددجویان این نهاد و نیازمندان شهرستان به عنوان خط قرمز فعالیت‌های فرمانداری خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا مشکلات معیشتی، اشتغال و مسکن مددجویان را تا حد توان مرتفع کنیم.

سرپرست فرمانداری نیر بیان کرد: تلاش ما بر این است تا در مسیر کمک به توانمندسازی مددجویان با همراهی بانک‌های عامل زمینه پرداخت تسهیلات را مهیا کنیم.

حسینی افزود: کمیته امداد فعالیت‌های خوبی را با اولویت حوزه مسکن و اشتغال آغاز کرده که در این شهرستان نیز امسال هدفگذاری بر ثمربخشی فعالیت‌ها در این دو حوزه است.

وی گفت: در بحث مسکن مددجویان روستایی باید از سرپناه مناسب بهره مند شوند که در این راستا بنیاد مسکن سپاه و بنیاد علوی همکاری لازم را با جامعه هدف کمیته امداد انجام می‌دهد.

سرپرست فرمانداری نیر تصریح کرد: در حوزه اشتغال نیز از محل اعتبارات سال جاری و منابع بانکی همچنین تبصره ۱۶ و ۱۸ پرداختی‌ها به نحوی خواهد بود تا فرصت اشتغال مناسب فراهم آید.

پرداخت هزینه تحصیلی به ۳۰۰ دانشجو و دانش آموز

رئیس کمیته امداد شهرستان نیر هم در این نشست گفت: در سال گذشته پرداخت هزینه تحصیلی ۳۰۰ نفر از دانشجویان و دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد در شهرستان نیر انجام شد.

موسی سرافراز نیری اظهار کرد: این نهاد حمایت از ۸ درصد جمعیت شهرستان نیر را در ابعاد و حوزه‌های مختلف برعهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته خدمات متنوعی به جامعه هدف ارائه کردیم که از جمله آن اهدای جهیزیه به نوعروسان به تعداد ۲۱ مورد بوده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان نیر افزود: در کنار اهدای جهیزیه به نوعروسان با حمایت از این خانواده‌ها سعی شده تا به ترویج ازدواج آسان و تحکیم نظام خانواده نیز کمک کنیم.

سرافراز نیری از پرداخت هزینه تحصیلی دانشجویان و دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد استان اردبیل خبر داد و تصریح کرد: ۳۰۰ نفر از این جمعیت هدف از خدمات کمیته امداد بهره مند شده اند.

وی در مورد ساخت، تکمیل و تعمیر مسکن مددجوئی نیز گفت: در این حوزه اقدامات خوبی آغاز شده و سال گذشته ۸۴ مورد مسکن و سرپناه مناسب تقدیم نیازمندان شده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان نیر اظهار کرد: در حوزه اشتغال نیز به ۱۱۶ نفر از مددجویان که دارای دهک‌های پایین معیشتی بودند تسهیلات اشتغالزا پرداخت شده است.

سرافراز نیری خاطرنشان کرد: این تسهیلات برای طرح‌های دامپروری، طرح‌های تولیدی و خدماتی به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال پرداخت شده تا اشتغال مورد نظر تحقق یابد.

وی گفت: در روزهای گذشته و همزمان با سالگرد امام راحل اعزام ۲۳ نفر از مددجویان شهرستان نیر را به مرقد مطهر امام راحل شاهد بودیم.

کد خبر 5807782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha