۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۳

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس خبر داد؛

تمدید فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی تا پایان خرداد ماه در فارس

تمدید فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی تا پایان خرداد ماه در فارس

شیراز- مدیرکل امور مالیاتی استان فارس از تمدید فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی تا ٣١ خرداد ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا محمد ابراهیمی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: تبصره ١٠٠ قانون مالیاتی از جمله قوانینی است که می‌تواند عاملی برای معافیت‌های مالیاتی برای فعالیت اقتصادی شود.

وی ادامه داد: افرادی که تعاملات اقتصادی آنها طی یک سال کمتر از شش میلیارد و ٧٢٠ میلیون تومان باشد می‌توانند از تبصره ١٠٠ استفاده کنند.

محمد ابراهیمی خاطرنشان کرد: با توجه به قانون امور مالیاتی سه گروه مشاغل تعیین شده که شامل گروه اول که بیشترین تعاملات اقتصادی را داشته و گروه سوم که کمترین میزان تعاملات را داشته است.

وی ادامه داد: یکی از معیارهای محاسبه مالیات تعداد تراکنش‌های حساب‌های مودیان مالیاتی است البته فعالین اقتصادی تا ٣١ خرداد ماه فرصت دارند تا اظهارنامه تنظیم کرده و در غیر این صورت سازمان امور مالیاتی با استناد به اطلاعات موجود از افراد نسبت به تنظیم اظهارنامه اقدام خواهد کرد.

او یادآور شد: ١٠ هزار میلیارد تومان در برخی از صندوق‌های استان فارس دارای فرار مالیاتی اند.

به گفته این مقام مسئول بیش از ۶٩ هزار فعال اقتصادی اظهارنامه‌های خود را تقدیم اداره کل امور مالیاتی فارس کرده که اعتباری بالغ بر ٢٢٠ میلیارد تومان داشته است.

محمد ابراهیمی ادامه داد: ۵٨ درصد از افرادی که اظهار نامه ارائه کرده‌اند مالیات آنها صفر بوده و تنها ۴ درصد از فعالین اقتصادی مشمول مالیات‌های مازاد شده‌اند.

به گفته این مقام مسئول طی سال گذشته ١٠ هزار میلیارد تومان مالیات وصولی در استان فارس داشته و امسال پیش بینی می‌شود این میزان امسال به ١٢ هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان برسد.

کد خبر 5808062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha