۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۳

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

خواسته مردم برخورد قاطع با عاملان شهادت آیت الله سلیمانی است ‏

خواسته مردم برخورد قاطع با عاملان شهادت آیت الله سلیمانی است ‏

زاهدان- مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان وبلوچستان گفت: خواسته عموم برخورد قاطعانه قوه قضائیه با عاملان شهادت آیت الله سلیمانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبرپور، پیش از ظهر امروز در مراسم چهلمین روز شهادت فقیه خدوم حضرت آیت الله عباسعلی سلیمانی، همزمان با روز ‏زیارتی مخصوص حضرت امام رضا علیه السلام که با‬ حضور نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، فرزند شهید آیت الله ‏عباسعلی سلیمانی، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران دستگاه‌های اجرایی و مردم شهید پرور زاهدان در مسجد جامع این ‏شهرستان برگزار شد، افزود: اگر امروز ‏با عزت و افتخار زندگی می‌کنیم مدیون لحظه لحظه شهدایی هستیم که جان دادند تا ما جان بگیریم، شهدایی که قطره قطره خون پاک ‏آن‌ها بر زمین قرار گرفت تا ما امروز بتوانیم در عالم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی بیان کرد: آیت الله سلیمانی رادمردی است که بیش از ۲۰ سال در سیستان و بلوچستان جانانه خدمت و به عنوان سرباز ولایت ‏ایفای نقش کرد، هیچگاه هدایت‌ها، حمایت‌ها، رهنمودها، رهنمون‌ها و بیانات شیوای آیت الله سلیمانی در پای منبر و در محراب ‏عبادت را فراموش نخواهیم کرد، همه ما مدیون این رادمردی هستیم که قطرات خون وی ناجوانمردانه بر زمین ریخته شد.

این مسئول به بیان ویژگی‌های شخصیتی آیت الله سلیمانی اشاره و ادامه داد: این شهید بزرگوار در ارتباط با خالق و مخلوق ‏ارتباطی محکم و قوی پیدا کرده بود این ارتباط خلق و خالق درهم تنیده و شخصیت ویژه‌ای مانند آیت الله سلیمانی شد، سحرخیزی ‏‌ها و شب زنده داری‌های این شهید والامقام زبانزد خاص و عام است.

وی با مردم از مردم در درون مردم و در غم و شادی‌ها ‏همراه‌شان بود که تشییع جنازه بی‌نظیر وی گویای همه چیز است، مردم این استان نشان دادند که اگر کسی برای خدا مردم دار ‏باشد خداوند به این شخصیت بزرگی عطا می‌کند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: وی نماینده رهبر انقلاب و نماینده مردم بود این یعنی جلب اعتماد ولی و جذب اعتماد مردم، این نشانه پیوند بین ‏ولی، ولایت و ملت است که هرجا امامت و ولایت پیوند خوردند معجزه رخ داد و هرجا امت از ولی جدا شد، دودی بلند شده که در ‏طول تاریخ به چشم همگان می‌رود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان با اشاره با اینکه شهید آیت الله سلیمانی توانست اعتماد همگان را به سمت خود جذب کند و ‏این اوج افتخار است، گفت: وی شخصیتی بود که در طول انقلاب اسلامی به قدری زیبا ایفای نقش کرد و خوش درخشید که نماد و ‏پرچم دار وحدت شد.

وی با اشاره به اینکه سپری کردن بحران‌هایی که توسط دشمنان در این خطه ایجاد می‌شود مدیریتی انقلابی، جهادی و ولایی می‌‏طلبد، افزود: خواسته ما این است قوه قضائیه با تدبیر، دقت و عدالت با این فاجعه‌ای که رخ داد و دل مسلمین را داغدار کرد با ‏قاطعیت و عدالت اسلامی برخورد کنند.

اکبرپور اظهار کرد: جامعه روحانیت از زمانی که عمامه بر سر گذاشت یک طرف عمامه‌اش را به حماسه حسینی و بال خونین ‏کربلا گره زد و یک طرف دیگر را به بال سبزامید مهدوی؛ آن‌هایی که احساس می‌کنند اگر روزی به عمامه بی‌احترامی کنند ما ‏جا خواهیم زد کور خوانده‌اند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان تصریح کرد: فرد جانی در به شهادت رساندن این عالم وارسته باید به سزای عمل ‏خود برسد هرچند مغرضین و دشمنان هشتگ بزنند و فضای مجازی را آلوده کنند و «نه به اعدام» بگویند چرا که حکم الهی با ‏‏ «نه» تعطیل نمی‌شود، این مغرضین و دشمنان وقتی نوبت به شهادت می‌رسد چرا از واژه نه استفاده نمی‌کنند.

حرمت خون یک مؤمن و انسان بیگناه از حرمت خانه خدا بالاتر است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت زاهدان نیز در ادامه این مراسم گفت: خداوند ‏زندگی یک انسان را برابر با حیات تمام انسان‌ها می‌داند از این حیث کشتن یک انسان برابر با کشتن تمام انسان‌ها است، در هیچ دین ‏و آئینی این اندازه برای انسان حرمت، شرافت و کرامت قائل نشده است که در دین اسلام به انسان‌ها چنین احترام قائل می‌شوند.

مولوی محمد جعفر محبی افزود: در آیات قرآنی به کرامت، شرافت و عزت انسانی اشاره شده است در پرتو این عزت و شرافت که در کلام نورانی ‏آمده انسان می‌تواند راه کمال را بپیماید و به منزل مقصود و معبود حقیقی برسد.

این عالم اهل سنت ادامه داد: در این بین متأسفانه منحرفان، ظالمان و جانیانی پیدا می‌شوند که ذره‌ای ترحم و انسانیت در وجودشان ‏نیست آن‌ها اقدام به حذف، نابودی، کشتن و ترور انسان‌ها می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: حرمت خون یک مؤمن و انسان بیگناه از حرمت خانه خدا بالاتر است، این عزت و شرافت، کرامت و جلال ‏را در هیچ آئینی پیدا نمی‌کنیم که به انسان داده باشد، متأسفانه انسانی که خداوند به آن عزت و کرامت داده گاهی اوقات راه ‏انحراف و ذلت را می‌پیماید و از اوج قله عزت به بدبختی و پستی می‌رود، مصداق بارز را در شهادت آیت الله سلیمانی مشاهده ‏کردیم، میثاق بارز مظلومیت شهید بزرگوار آیت الله سلیمانی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت زاهدان خاطرنشان کرد: شهید آیت الله سلیمانی انسان نیکی است که ‏همگان از او خاطره شیرین به یادگار دارند علت اینکه امروز مردم سیستان و بلوچستان از این شهید بزرگوار به خوبی یاد می‌کنند ‏عملکرد نیک وی است که در دوران مأموریت خود در این خطه داشت، ایشان هیچ تبعیضی بین افراد این استان قبایل و طوایف و ‏مذاهب قائل نبود و تا جایی که می‌توانست در خدمت بندگان خدا بود.

حجت الاسلام محمدعلی سلیمانی، فرزند شهید آیت الله عباس‌علی سلیمانی نیز در این مراسم ضمن تقدیر از مردم سیستان و بلوچستان به دلیل گرامیداشت یاد آیت الله شهد سلیمانی، بیان کرد: مردم سیستان و بلوچستان ‏بیش از هفده سال میزبان آیت الله سلیمانی بودند که این محبت بعد از شهادت وی، با برگزاری مراسم یادبود خود را نشان داد که از ‏شما تشکر و قدردانی می‌کنیم.

کد خبر 5808169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha