۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۴

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام تاکید کرد؛

لزوم عرضه محصولات صنایع‌دستی در بوم گردی های استان ایلام

لزوم عرضه محصولات صنایع‌دستی در بوم گردی های استان ایلام

ایلام-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام بر لزوم عرضه محصولات صنایع‌دستی در بوم گردی های استان ایلام تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد شریفی ظهر دوشنبه در نشست با مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان افزود: اقامتگاه‌های بوم‌گردی مکان‌های قدیمی هستند که به صورت سنتی و با فرهنگ بومی و غنی از مهمانان پذیرایی می‌کنند و در آنها تولیدات روستایی، صنایع‌دستی و هنرهای تلفیقی برای گردشگران عرضه می‌شود.

شریفی گفت: صنایع‌دستی مهم‌ترین سوغات در بخش گردشگری محسوب می‌شود و دست‌یابی به اهداف این نهاد جز با ارتباط مستمر بین واحدهای صنایع‌دستی و گردشگری میسر نخواهد شد.

وی تصریح کرد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی فرصت مناسبی برای عرضه محصولات و صنایع‌دستی است که باید بر اساس نیاز و سلیقه‌های مختلف مخاطبان، تولیدات عرضه شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام عنوان کرد: روستاهای استان با شرایط آب و هوایی و جغرافیایی ویژه در طول سال ظرفیت پذیرایی گردشگران داخلی و خارجی را دارند که می‌توان با راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی، گردشگری را که از مهم‌ترین صنعت‌های توسعه‌ای و اقتصادی است، رونق بخشید.

شریفی گفت: با معرفی صنایع‌دستی در مراکز اقامتی، گردشگران داخلی و خارجی با مراحل تولید محصولات و نحوه استفاده از این محصولات آشنا خواهند شد که موجب تقویت و ارتقای جذابیت صنایع‌دستی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی خواست با استفاده از محصولات صنایع‌دستی در این مراکز و همچنین اجرای زنده یکی از رشته‌های بومی همان منطقه و اختصاص بخشی از فضای مراکز اقامتی به‌عنوان مرکز فروش محصولات به رشد و پیشرفت صنایع‌دستی در استان کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه تأسیسات گردشگری به‌ویژه اقامتگاه‌های بوم‌گردی فرصتی مغتنم برای معرفی ظرفیت‌ها و تولیدات ارزشمند صنایع‌دستی استان است: چنانچه این هنر صنعت با مدیریت درست تولید و معرفی شود، معرف بسیار خوبی برای ظرفیت‌های مختلف استان خواهد بود.

شریفی عنوان کرد: با ارائه محصولات صنایع‌دستی در اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌توان فرهنگ، آداب و رسوم و آثار مردم توانمند روستانشین هر منطقه را به مسافران و گردشگران معرفی کرد.

کد خبر 5808246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha