۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۰۴

مشاور عالی رئیس‌جمهور در امور ایثارگران:

۶هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد/ضرورت تبیین دستاوردها

۶هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد/ضرورت تبیین دستاوردها

یاسوج- مشاور عالی رئیس‌جمهور در امور ایثارگران گفت: شش هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد، که می‌بایست این دستاوردها را برای جوانان تبیین کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام پرویز ولی‌زاده ظهر سه شنبه در نشست ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در گچساران افزود: بسیاری افراد جامعه خدمات و کارهای انجام‌شده در دفاع مقدس را ندیده اند پس وظیفه‌داریم این موضوعات را در جامعه تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته از بودجه تمام دستگاه‌های اجرایی یک درصد برای فرهنگ ایثار و فرهنگ اختصاص دادیم، گفت: نگاه دولت سیزدهم به فرهنگ یک نگاه میدانی است و هم اکنون ۱۶۰۰ قانون، ماده و تبصره در زمینه ایثارگران وجود دارد که تنها ۲۴ درصد اجرایی شده است.

ولی زاده تصریح کرد: فرهنگ و ایثار و شهادت باید در جامعه نهادینه شود چرا که دشمنان به دنبال نا امیدی در جامعه هستند و هیچ خیانتی بالاتر از این نیست که بخواهیم به سوی ناامیدی مردم را سوق دهیم و باید مردم را به آینده روشن این کشور امیدوار کرد.

وی افزود: دولت سیزدهم در بحث بررسی و برطرف کردن مشکلات جامعه ایثارگری به صورت میدانی وارد عمل شده و در بازدیدهای استانی مشکلات جامعه ایثارگری احصا و پیگیری لازم بر اساس قانون برای به برطرف شدن مشکلات انجام خواهد شد.

ولی زاده بیان داشت: دشمن درصدد ترویج ناامیدی در کشور است و تاکنون از فتنه‌های بسیاری عبور کردیم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لازمه رفع مشکلات کنونی کشور است.

وی اظهار داشت: جهاد تبیین بزرگ‌تر از جهاد دفاع مقدس است و به برکت ایران اسلامی بیش از ۸۵ درصد مردم کشور هم اکنون از سواد برخوردار هستند.

ولی زاده افزود: در بخش زیر ساخت‌ها همچون برق رسانی و گاز رسانی به روستاها، خدمات ارزنده‌ای بعد از انقلاب انجام شده بطوری که هم اکنون در حوزه خدمات و برق‌رسانی تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار و ۳۳ هزار روستا از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه نسل جوان کشور باید بدانند که شهدا چه افتخاراتی برای این کشور و ملت و همچنین خانواده‌های آنها با استقامت و صبوری به ارمغان آوردند، گفت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان ما در مقابل تمام امکانات استکبار جهانی ایستادگی کردند و باید وصیت‌نامه شهدا را برای نسل جوان تبیین کرد.

کد خبر 5809479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha