۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۵۴

بخشدار الموت غربی:

روند بازسازی مناطق سیل‌زده الموت آغاز شده است

روند بازسازی مناطق سیل‌زده الموت آغاز شده است

قزوین- بخشدار الموت غربی گفت: عملیات بازسازی مناطق زلزله زده الموت آغاز شده و امیدواریم در چند روز آینده بخشی از آن به پایان برسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی زرآبادی‌پور بخشدار الموت با اشاره به روند بازسازی خسارات ناشی از سیل ۱۷ خرداد الموت غربی، تصریح کرد: پس از اعلام بروز سیل در روستاهای بخش الموت غربی با توجه به عدم امکان تردد خودرو، بلافاصله نیروهای امدادی پیاده به روستاهای آسیب دیده اعزام شدند.

وی افزود: با اطلاع‌رسانی گسترده در سطح بخش و هوشیاری دهیاران و شوراهای روستاها در این حادثه خسارت و تلفات انسانی نداشتیم اما در حوزه مالی تعدادی محدودی از منازل مسکونی، تأسیسات آب شرب، خودرو، مزارع و باغات کشاورزی خسارت دیدند و مسیرهای منتهی به برخی روستاها مسدود شدند.

بخشدار الموت اظهار کرد: بیشترین خسارت از سیل به ترتیب به روستاهای روح آباد، دهدوشاب، پرود، قسطین‌ناحیه، فشک، تلاتر، پرچکوه و آکوجان وارد شده است؛ با توجه به ارزیابی صورت گرفته بخش قابل توجهی از این خسارات به عدم رعایت حریم بستر رودخانه و کشت در این مناطق مربوط می‌شود.

وی یادآور شد: بعد از ارزیابی اولیه خسارات، بلافاصله صبح روز ۱۸ خرداد ماه، ماشین آلات سنگین راهسازی به منطقه اعزام شدند و تا ظهر روز هجدهم کلیه مسیرهای مسدود شده بازگشایی و تردد به حالت عادی برقرار شد.

زرآبادی‌پور با اشاره به خسارت وارد شده در حوزه مسکن روستایی؛ یادآور شد: آب‌گرفتگی یک منزل در روستای روح آباد؛ ۲مورد جداره نم گرفتگی در روستای فشک، آسیب دیدن ۲ خانه در روستای قسطین ناحیه به دلیل فرسودگی بیش از حد، و خسارت دیدن دیوار محوطه یک باب خانه در روستای ده دوشاب از خسارت‌های این بخش بود که هم اکنون اقدامات پاکسازی و ایمن‌سازی اولیه توسط بنیاد مسکن انجام شده است؛ برنامه‌های تعمیری و احداثی در این حوزه نیز در حال انجام است و به سرعت انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به آسیب‌های حوزه آب شرب، تأکید کرد: آب شرب ۲ روستای قسطین ناحیه و روح آباد که تحت پوشش آبفا نبودند، به علت تخریب تأسیسات آبرسانی قطع شده بود که باآبرسانی سیار و تهیه، حمل واجرای تجهیزات لازم. شبکه آب ترمیم و آب روستاها وصل شد.

بخشدار الموت با اشاره به خسارت سیل در بخش جهاد کشاورزی، تصریح کرد: لوله‌های مورد نیاز نیز در این بخش تأمین و تحویل شده است؛ با هماهنگی صورت گرفته، ماشین‌آلات بنیاد مسکن، راهداری، حمل ونقل جاده‌ای، صنعت، معدن وتجارت، بسیج سازندگی و بخش خصوصی از روز هجدهم خرداد ماه با مشارکت و همکاری اهالی درحال انجام عملیات برای رفع مشکلات است و امیدواریم، ظرف چند روز آتی، شاهد رفع کامل خرابی‌ها در حوزه کشاورزی باشیم.

کد خبر 5810879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha