۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۳۴

جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید استان همدان خبر داد؛

تشکیل ۵ اندیشکده کشاورزی، جمعیت و خانواده، مهارت و تربیت در همدان

تشکیل ۵ اندیشکده کشاورزی، جمعیت و خانواده، مهارت و تربیت در همدان

همدان- جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید استان همدان گفت: در استان پنج اندیشکده کشاورزی، جمعیت و خانواده، مهارت، تعلیم و تربیت میراث فرهنگی و گردشگری تشکیل شد تا در حل مسائل نقش آفرین باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بقایی پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲۶ خرداد تا دوم تیرماه هفته بسیج اساتید است؛ اظهار کرد: ۲۵ سال پیش در ۳۱ خردادماه سالروز شهادت مصطفی چمران، سازمان بسیج اساتید کشور ایجاد و این روز به عنوان روز ملی بسیج اساتید در تقویم رسمی کشور ثبت شد.

وی، شهید چمران را الگویی تمام عیار برای اساتید دانشگاه دانست و گفت: در همه عرصه‌های انقلاب یک استاد می‌تواند الگوی خود را شهید چمران قرار دهد.

جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید استان همدان تصریح کرد: در استان همدان یک‌هزار و ۳۰۰ عضو هیأت علمی در ۱۷ کانون بسیج اساتید ساماندهی شده و به دلیل کاهش تعداد دانشجویان ممکن است در آینده چنانکه وزارت علوم تغییراتی اعمال کرد در کانون‌ها نیز دچار تحول شوند.

بقایی در تشریح برنامه‌های بسیج اساتید استان همدان به برگزاری میزگردهایی در موضوع‌های تخصصی بر اساس نظام مسائل استان مانند آب، مسکن، هوش مصنوعی و… به میزبانی رسانه‌ها اشاره و از برگزاری همایش ۳۰ هزاری نفر اساتید به صورت وبیناری در سالروز تأسیس بسیج اساتید سخن گفت.

وی اظهار کرد: ۳۱ خردادماه در پنج دانشگاه بوعلی، آزاد همدان، ملایر، شهید مفتح و مرکز آموزش عالی نهاوند همزمان با سراسر کشور این برنامه برگزار و سهم استان از این تعداد، حدود ۶۰۰ استاد بسیجی است.

وی هم چنین به سخنرانی ۲۵ عضو بسیجی عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها در ۲۵ نقطه استان در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه اشاره کرد و افزود: در اکثر نقاط استان روز ۲۶ خرداد و در چند شهر در دوم تیرماه اساتید به عنوان سخنرانان پیش از خطبه حاضر خواهند شد.

جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید همدان با بیان اینکه در استان پنج اندیشکده کشاورزی، جمعیت و خانواده، مهارت، تعلیم و تربیت میراث فرهنگی و گردشگری تشکیل شد تا در حل مسائل استان نقش آفرین باشند؛ اظهار کرد: کارگروه حکمرانی بسیج اساتید استان نیز هدفگذاری مطالعاتی و پرورشی را مشارکت در انتخابات قرار داده است.

وی از نشست‌های دانشجویی و کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها نیز سخن گفت و افزود: از ۱۵ فروردین تاکنون ۲۰ نشست در دانشگاه‌ها توسط معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها، بسیج دانشجویی و بسیج اساتید برگزار کرده‌اند.

کد خبر 5811262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha