۲۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۰۱

معاون استاندار اردبیل:

دستگاه‌های اجرایی مانع از ساخت و ساز در مسیر رودخانه‌ها شوند

دستگاه‌های اجرایی مانع از ساخت و ساز در مسیر رودخانه‌ها شوند

اردبیل- معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: تصرف مسیر رودخانه‌ها ساختار مناطق روستایی را به هم زده است.

کمال الدین میرجعفریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به صدور هشدارهای هواشناسی در ماه‌های اخیر و به دنبال بارش‌های رگباری اظهار کرد: بارها اعلام شده هموطنان از اتراق در مسیرهای سیلابی و ورود احشام به این مناطق پرخطر خودداری کنند اما همچنان عده‌ای این هشدارها را جدی نمی‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: حادثه دیروز و کشته شدن ۶ نفر از هموطنان در گرمی و بیله سوار نتیجه غفلت از این بی توجهی‌ها است که ضرورت دارد در روزهای آینده نیز بیش از گذشته مراقبت‌ها را جدی بگیریم.

میرجعفریان بیان کرد: البته دستگاه‌های اجرایی نیز باید مانع از ساخت و ساز در مسیر رودخانه‌ها و مسیر سیل شوند که عده‌ای سعی کردند با تصرف و تعرض به این مسیرها به بروز حوادث تلخ کمک کنند.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: در گرمی به عنوان منطقه کوهپایه ای در کنار ممانعت از ساخت و ساز غیرمجاز به ویژه در مسیر جاری شدن سیل باید از تخلیه نخاله‌ها و انسداد مسیر رودها و پل‌ها جلوگیری شود تا شاهد بروز حوادث تلخ و ناگوار مشابه حادثه دیروز نباشیم.

میرجعفریان ضرورت اجرای طرح‌های آبخیزداری را یادآور شد و بیان کرد: ما باید سرمایه گذاری خاصی را در اجرای این پروژه‌ها انجام دهیم تا در میان مدت و بلندمدت مانع از جاری شدن سیل و روان آب‌ها شویم.

وی خسارت هنگفت ۲ هزار میلیارد تومانی را از جاری شدن سیل یادآور شد و گفت: استانداری اردبیل آماده کمک و مشارکت در اجرای طرح‌های پیشگیرانه برای به حداقل رساندن آسیب‌های ناشی از سیل است.

کد خبر 5811551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha