۲۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۰۶

امام جمعه موقت گرگان:

مشکلات خانواده ها به دلیل عدم الگوبرداری از اهل بیت(ع) است

مشکلات خانواده ها به دلیل عدم الگوبرداری از اهل بیت(ع) است

گرگان-امام جمعه موقت گرگان گفت: عدم الگوبرداری از اهل بیت(ع) موجب بروز مشکلات در خانواده ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد قاسم لیوانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه گرگان ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) گفت: این بزرگواران در تمامی ابعاد زندگی یک الگو کامل برای تمام مردم به ویژه مسلمانان هستند.

وی با اشاره به اینکه حاصل ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (ع) نسل بسیار گسترده‌ای است که در سراسر گیتی نشر پیدا کرده است، افزود: ثمره وجودی این ازدواج اتفاقی است که باعث تداوم عالم هستی شده است زیرا از نسل این دو نور الهی، امامانی به وجود آمدند که در تاریخ بشر تأثیرگذار هستند.

امام جمعه موقت گرگان گفت: ثمره دیگر ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (ع) این است که این بزرگواران راه و رسم زندگی را از ابتدا تا انتها به همه انسان‌ها آموختند. ازدواج‌های امروز مشکلات بسیاری را برای خانواده‌ها به وجود آورده که دلیل این اتفاق الگو نگرفتن از زندگی این دو انسان بزرگ است.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام نهم (ع) اظهار کرد: دعوت از مردم به ساده زیستی از مهمترین ویژگی‌های این امام بود و افراد را از ظاهرسازی، ریا و نفاق منع می‌کرد.

وی با اشاره به سالروز شهادت زائران در حرم امام هشتم (ع) افزود: شهادت عده‌ای در حرم رضوی باعث شد تا چهره پلید استکبارگران برای جهانیان آشکار شود.

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به آغاز هفته صرفه جویی در آب، گفت: اکنون بسیاری از کشورها با کمبود آب مواجه هستند که این موضوع می‌طلبد توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه نه تنها کشور ایران بلکه بسیاری از کشورها سال به سال به سوی کم آبی می‌روند، افزود: با توجه به کمبود آب در ایران تنها راه مقابله با آن صرفه جویی در مصرف آب است.

کد خبر 5811672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha