۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۴۶

مدیرکل فناوری اطلاعات لرستان خبر داد؛

اجرای پروژه اختصاص «فیبرنوری منازل و کسب و کارها» در ۵ شهر لرستان

اجرای پروژه اختصاص «فیبرنوری منازل و کسب و کارها» در ۵ شهر لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان از اجرای پروژه ملی اختصاص «فیبرنوری منازل و کسب و کارها» در پنج شهر این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی صارمی در آئین بهره برداری پروژه فیبر نوری درب منازل مجتمع مسکونی هزار و ۲۰۰ واحدی ارتش در خرم آباد اظهار داشت: یکی از اولویت‌های کاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم اجرای پروژه ملی فیبر منازل و کسب و کارها است که طی یک برنامه زمانی سه ساله از ۱۴۰۱ لغایت ۱۴۰۳ بایستی دسترسی حدود ۸۰ درصد خانوارهای شهری کشور به شبکه پر سرعت و با کیفیت فیبر نوری فراهم شود.

وی گفت: در استان لرستان نیز اجرای این پروژه از طریق اپراتورهای دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حوزه ارتباطات ثابت در دست اقدام است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان، افزود: به همت همکاران مخابرات منطقه لرستان پروژه فیبر درب منازل مجتمع مسکونی هزار و ۲۰۰ واحدی ارتش در شهر خرم آباد به بهره برداری رسید و اهالی این مجتمع می‌توانند با درخواست از مخابرات منطقه لرستان از مزایای این شبکه پرسرعت و با کیفیت و پایدار بهره مند شوند.

صارمی، گفت: اجرای این پروژه مستلزم همکاری شهرداران شهرهای استان است.

وی افزود: تاکنون مجوز حفاری پنج شهر استان برای اپراتور صادر شده است و مقدمات اجرای پروژه در این شهرها توسط اپراتور انجام گرفته و به زودی پروژه فیبرنوری درب منازل و کسب و کارها در این شهرها آغاز می‌شود.

کد خبر 5812487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha