در پی تشدید اعتراضات مردمی؛

نشست نقب در مراکش برای چهارمین بار به تعویق افتاد

نشست نقب در مراکش برای چهارمین بار به تعویق افتاد

در سایه افزایش مخالفت‌های مردمی و هراس از واکنش مخالفان در مراکش، نشست نقب برای چهارمین بار از سوی دولت این کشور به تعویق افتاد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، نشست نقب که قرار بود، ماه جاری میلادی در مراکش برگزار شود، برای چهارمین بار به تعویق افتاد و به ماه آینده میلادی موکول شد. نشست نقب، نشستی چندجانبه با حضور ایالات متحده آمریکا، امارات، بحرین، مراکش و رژیم صهیونیستی است.

سایت عبری‌زبان «i۲۴news» در خصوص دلایل این تعویق نوشت: مراکش از آمریکا خواسته تا برگزاری نشست نقب را به دلیل نزدیک‌شدن عید قربان، تا ماه آینده میلادی به تأخیر بیاندازند.

همچنین سایت آمریکایی آکسیوس اعلام کرد که پیش از این قرار بود، نشست نقب در ماه مارس در مراکش، برگزار شود، اما به دلیل هراس کشورهای عربی شرکت‌کننده در این نشست نسبت به روابط آشکار با کابینه جدید رژیم صهیونیستی این نشست به تعویق افتاد.

در همین راستا، احمد ویحمان، رئیس کمیته دیده‌بان مقابله با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در مراکش، در گفتگو با المیادین اعلام کرد: نهادن نام «نقب» بر این نشست، اقدامی فریب‌کارانه است؛ زیرا کشورهای شرکت‌کننده در این نشست، همان کشورهایی هستند که نسبت به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونستی اقدام کرده‌اند.

ویحمان با اشاره به انجام عملیات جهادی خضیره، همزمان با برگزاری نشست نخست نقب، ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این نشست شهدای فلسطینی این عملیات را محکوم نمودند و به صهیونیست‌های به هلاکت‌رسیده در این عملیات تسلیت گفتند. از این رو ماهیت این نشست از همان ابتدا، خیانت‌کارانه بوده است.

وی با اشاره به مخالفت مردم مراکش با میزبانی از این نشست گفت: مردم مراکش، با میزبانی از نشست نقب مخالفند زیرا مسأله فلسطین را یک مسأله ملی می‌دانند.

اگرچه ایالات متحده تلاش دارد، تشکیلات خودگردان و اردن را نیز به جمع شرکت‌کنندگان در این نشست بیافزاید، اما تاکنون توفیقی در این موضوع نداشته است. در همین راستا، ۲۱۲ شخصیت اردنی با امضای بیانیه‌ای، فشارهای خارجی برای شرکت اردن در این نشست را محکوم کرده‌اند.

کد خبر 5812720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha