۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۳

طی امروز؛

دمای هوا در مشهد به ۴۱ درجه می رسد

دمای هوا در مشهد به ۴۱ درجه می رسد

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای کنونی مشهد ۳۴ درجه سلسیوس است که بنا بر پیش بینی‌ها، امروز دمای هوا در مشهد به ۴۱ درجه می رسد.

زهرا آهنگرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، کماکان وزش باد پدیده جوی غالب در سطح استان است که خصوصاً در روزهای پایانی هفته بر شدت و سرعت وزش باد در سطح استان افزوده خواهد شد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: در اکثر نقاط بویژه در نواحی بادخیز و مستعد وزش باد شدید موقتی همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا با احتمال بروز خسارت پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: ضمن اینکه طی ۷۲ ساعت آینده در ساعات بعدازظهر شاهد رشد ابر با احتمال بارش پراکنده رگباری بویژه در ارتفاعات شمال غرب استان خواهیم بود.

آهنگرزاده افزود: همچنین از روز پنج شنبه روند کاهش نسبی دما آغاز شده و به تدریج از شدت گرما در سطح استان کاسته خواهد شد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا سه شنبه را صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد به نسبت شدید پیش بینی کرد.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۱۵ درجه سلسیوس خنک‌ترین و مه ولات با بیشینه دمای ۴۲ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت نوسانات دمایی در شهر مشهد مقدس بین ۲۳ و ۴۰ درجه سلسیوس گزارش شده است. بیشترین سرعت وزش باد از سرخس با سرعت ۵۸ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

کد خبر 5814310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha