۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۳۶

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی اردبیل خبر داد؛

تداوم کاهش دما در اردبیل تا اوایل هفته آینده

تداوم کاهش دما در اردبیل تا اوایل هفته آینده

اردبیل- رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی هوای خنک تا اوایل هفته آینده در اردبیل ادامه خواهد داشت.

شهرام کوثری مهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با آخرین وضعیت هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از امروز دمای هوا به طور نسبی کاهش یافته و هوای خنک تا اوایل هفته آینده تداوم خواهد داشت.

وی افزود: تا آخر هفته جاری با حاکمیت پرفشار در سطح زمین و نفوذ توده هوای مرطوب خزری به منطقه، وزش باد خزری در بیشتر مناطق استان گاهی با سرعت تند تا نسبتاً شدید به ویژه در مناطق شمالی، نوار شرقی و بخش‌هایی از مناطق مرکزی پیش بینی می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی اردبیل بیان کرد: از این رو طی ساعات شبانه و اوایل صبح در نوار شرقی، نواحی منتهی به استان گیلان و دامنه کوه‌های باغرو بارش باران دور از انتظار نیست.

کوثری مهر خاطرنشان کرد: همچنان پیرو هشدارهای هواشناسی در دو روز آینده نیز در ساعات بعدازظهر و عصر از شرایط فصلی و محلی در مناطقی از استان به ویژه در مناطق کوهستانی، دامنه کوهستان سبلان و شهرستان‌های اصلاندوز، انگوت و گرمی رشد ابرهای همرفتی گاهی توأم با رگبار و رعدوبرق و در مناطق مستعد رخداد تگرگ انتظار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: به هم استانی‌ها و مسافران توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارات احتمالی رعایت موارد ایمنی را رعایت کنند و کوهنوردان از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

کد خبر 5814436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha