۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۸

دانستنی‌های قیمت بلیط هواپیما

دانستنی‌های قیمت بلیط هواپیما

داشتن اطلاعات کافی برای بررسی قیمت بلیط هواپیما به جهت پیدا کردن بلیط‌های ارزان، بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اکثر انسان‌ها به سفر علاقه دارند. اما بیشتر افراد به دلیل مسائل مختلف، قید سفر را می‌زنند. یکی از این مسائل و موانع سفر، مربوط به هزینه‌های بلیط می‌شود. خیلی از افراد پس از چند دقیقه جستجو در صفحات اینترنتی با دیدن قیمت‌های گران بلیط هواپیما از این روش سفر صرف‌نظر می‌کنند. اما داشتن اطلاعات کافی برای بررسی قیمت بلیط هواپیما به جهت پیدا کردن بلیط‌های ارزان، بسیار حائز اهمیت است.

قیمت روز بلیط هواپیما

افراد قبل از سفر کردن به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول افرادی هستند که بلیط خود را دقیقه نود و باعجله رزرو می‌کنند و غالباً هزینه بسیار زیادی هم برای این کار پرداخت می‌کنند. دسته دیگر هم افرادی افرادی هستند که قبل از سفر، اطلاعات لازم را دریافت و قیمت بلیط هواپیما را بررسی می‌کنند تا بتوانند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. توصیه می‌شود اگر می‌خواهید سفری مقرون به صرفه داشته باشید، همیشه قیمت‌های روز بلیط هواپیما را دنبال کنید.

در وبسایت اسنپ تریپ به آدرس اینترنتی https://www.snapptrip.com/ می‌توانید با خیال راحت به قیمت بلیط هواپیما دسترسی داشته باشید. اگر در حین خرید بلیط هواپیما با هر سوال یا مشکلی برخورد کنید، تیم پشتیبانی ۲۴ ساعته این مجموعه همیشه آماده پاسخگویی به شما خواهد بود. اسنپ تریپ بلیط سفر به شهرهای مختلف ایران را ارائه می‌کند. اگر از تهران قصد سفر به مشهد دارید، برای بلیط هواپیما تهران مشهد کلیک کنید.

تفاوت بلیط هواپیما سیستمی و چارتر

با اینکه ممکن است بلیط هواپیما سیستمی و چارتری از نظر کیفیت تفاوتی با هم نداشته باشند، اما از برخی جنبه‌ها با هم تفاوت دارند. قیمت بلیط پروازهای سیستمی توسط خطوط هوایی تعیین می‌شود؛ شما از هر طریقی می‌توانید این نوع بلیط‌ها را خریداری کنید؛ چراکه قیمت آنها مشخص است. اما بلیط‌های چارتری توسط شرکت چارترکننده به‌فروش می‌رسند و قیمت آنها هم بنا به تقاضای مسافر و وضعیت مسیر پرواز، در نوسان است.

شما با خرید بلیط پرواز سیستمی می‌توانید در هر زمان، آن را لغو و کنسل کنید. قیمت بلیط هواپیما سیستمی با توجه به رده‌های سنی مسافران متفاوت خواهد بود. اما بلیط‌های چارتری معمولاً غیر قابل استرداد هستند و قیمت آنها برای سنین مختلف، تفاوتی ندارد. اما به دلیل ارزان‌تر بودن بلیط‌های چارتری نسبت به سیستمی، این نوع بلیط‌ها طرفداران بیشتری دارند. بلیط‌های چارتری نزدیک به ساعات سفر ارزان‌تر هم می‌شوند و به آنها بلیط لحظه آخری گفته می‌شود. برای بلیط هواپیما تهران مشهد اینجا را کلیک کنید.

عوامل مؤثر بر قیمت بلیط هواپیما

عوامل متعددی بر قیمت بلیط هواپیما تأثیر می‌گذارند. از جمله مهم‌ترین این فاکتورها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فاصله تا مقصد

بعد مسافت یکی از عوامل تأثیرگذار بر قیمت بلیط‌های پرواز است‌. معمولاً و نه همیشه، هر چقدر مسافت دورتر باشد، بلیط گران‌تر می‌شود. مثلاً هزینه بلیط پروازهای خارجی غالباً گران‌تر از بلیط پروازهای داخلی است.

مبدا و مقصد سفر

از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت بلیط پرواز، مقصد سفر است. فاکتور مبدا و مقصد، در برخی مواقع باعث می‌شود حتی قیمت بلیط پرواز خارجی از مسیرهای داخلی ارزان‌تر باشد. این امر درباره پرواز مسیرهای داخلی هم صدق می‌کند.

به‌عنوان مثال، با اینکه فاصله تهران تا اهواز طولانی‌تر است، اما امکان دارد قیمت بلیط تهران مشهد به دلیل توریستی بودن این شهر، گران‌تر باشد. با کمک سایت معتبر اسنپ تریپ شما می‌توانید قیمت بلیط‌های مختلف را استعلام بگیرید و برای بلیط هواپیما تهران مشهد اینجا را کلیک کنید.

زمان و تاریخ سفر

در بازه‌های زمانی خاص مثل تعطیلات رسمی و تعطیلات سال نو و برخی فصول سال مثل تابستان، بازار سفر بسیار داغ است. بنابراین عامل دیگری که بر قیمت بلیط هواپیما تاثیر می‌گذارد، همین زمان سفر است. شهرهای خاص مثل مشهد، تهران، شیراز، اصفهان و غیره میزبان مسافران بیشتری در تعطیلات هستند. همچنین در فصول سرد، سفر به شهرهای معتدل جنوبی بیشتر می‌شود و قیمت بلیط‌ها هم افزایش پیدا می‌کند.

ساعت پرواز

قیمت بلیط در یک تاریخ مشخص ولی ساعت‌های مختلف، متفاوت است. مثلاً بلیطی که شما را شب به مقصد برساند، نسبت به بلیطی که صبح زود به مقصد می‌رسد، قیمت ارزان‌تری دارد. البته همیشه این‌گونه نیست و ممکن است بنا به دلایلی، این مسئله برعکس شود.

خطوط هوایی

ممکن است حین جستجو برای بلیط موردنظر، با قیمت‌های متفاوتی روبه‌رو شوید. موضوع از این قرار است که خطوط هوایی مختلف، بلیط‌های پروازی خود را بر اساس کیفیت و خدمات هواپیما قیمت‌گذاری می‌کنند.

نوع بلیط

بلیط‌ها در دو نوع سیستمی و چارتری موجود هستند. بلیط سیستمی توسط خود ایرلاین قیمت‌گذاری می‌شود. این بلیط را می‌توان در بازه‌های زمانی طولانی‌تر رزرو کرد و معمولاً نزدیک به روزهای سفر، گران‌تر می‌شود. قیمت بلیط چارتر توسط چارترکننده تعیین می‌شود وهرچقدر به زمان سفر نزدیک‌تر شوید، قیمت بلیط هواپیما چارتری کمتر می‎‌شود. همان‌طور که قبلاً گفته شد، بلیط لحظه آخری هم نوعی بلیط چارتری است که نسبت به بلیط سیستمی بسیار ارزان‌تر قیمت‌گذاری می‌شود.

کلاس پروازی

عامل تاثیرگذار دیگر بر قیمت پرواز، کلاس پروازی است. فرست کلاس، اکونومی کلاس و بیزنس کلاس سه نوع کلاس پروازی با خدمات و قیمت‌های متفاوت هستند. اکونومی یا اقتصادی، ارزان‌ترین بلیط شمرده می‌شود و برای سفرهای کوتاه مناسب‌تر است. برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما کلیک کنید.

دانستنی‌های قیمت بلیط هواپیما

جمع‌بندی

به طور کلی، قیمت بلیط هواپیما به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می‌توان به نوع بلیط، کلاس و تایم پرواز، خطوط هوایی، تاریخ، مبدا و مقصد سفر اشاره کرد. برای پیدا کردن قیمت مناسب بلیط پرواز باید اطلاعات لازم درباره قیمت‌ها را از منابع معتبر از جمله اسنپ تریپ با آدرس اینترنتی https://www.snapptrip.com / دریافت کنید. برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما کلیک کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5815188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha