۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۰۱

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

شدت گرفتن بادهای ۱۲۰ روزه و تداوم افزایش محسوس دما

شدت گرفتن بادهای ۱۲۰ روزه و تداوم افزایش محسوس دما

زاهدان- رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای هواشناسی سیستان و بلوچستان از شدت گرفتن بادهای ۱۲۰ روزه و تداوم افزایش محسوس دما در شمال، مرکز و جنوب استان خبر داد.

‌علی ملاشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی جوی شماره هشت در سیستان وبلوچستان، افزود: از آخر وقت پنجشنبه تا دوشنبه یعنی از اول تا ۵ تیرماه، برای مناطق شمالی استان وزش باد شدید تا خیلی شدید، توفان شدید گردوخاک و افزایش غبار برای مناطق مرکزی و جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود که باعث کاهش دید و کیفیت هوا و احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و همچنین سقوط درختان و تیرهای برق می‌شود.

وی ادامه داد: احتمال خسارت به محصولات جالیزی و گلخانه‌ها وجود دارد و اختلال در ترددهای جاده‌ای و هوای و کاهش نسبی دما از جمعه در شمال استان و به تدریج در مناطق مرکزی پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: از سه شنبه تا جمعه ۳۰ خرداد تا ۲ تیر ماه، در مناطق شمالی و مرکزی و جنوبی استان افزایش محسوس دما رخ خواهد داد و احتمال رخداد دماهای حدود بیشینه مطلق بلند مدت وجود دارد.

وی گفت: براساس نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، زابل، زهک، هامون، نیمروز، زاهدان، تفتان، شمال ایرانشهر و میرجاوه مناطقه تحت تأثیر این سامانه خواهد بود و احتمال گرمازدگی، افزایش مصرف آب و برق، خسارت به محصولات گلخانه‌ای و کشاورزی، دامداری‌ها و مرغداری‌ها و صنعت شیلات وجود دارد.

ملاشاهی افزود: با توجه به افزایش محسوس دما از ترددهای غیر ضروری در فضای باز به ویژه اواسط روز تا بعدازظهر خودداری شود و تأمین، توزیع و مصرف بهینه آب و برق مدیریت انجام شود.

کد خبر 5815255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha