در روز جهانی پناهندگان اعلام شد؛

۷ میلیون فلسطینی آواره و دور از وطن

۷ میلیون فلسطینی آواره و دور از وطن

در روز جهانی پناهندگان، رسانه‌های فلسطینی آماری از شمار آوارگان و پناهندگان فلسطینی در نقاط مختلف جهان ارائه کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های فلسطینی، امروز سه شنبه ۲۰ ژوئن مصادف با روز جهانی پناهندگان است. طبق آمارهای اداره آمار مرکزی فلسطین، امسال همزمان با روز جهانی پناهندگان حدود ۶.۴ میلیون فلسطینی آواره و پناهنده در دیگر کشورها هستند و همچنان با درد و محنت دوری از وطن مواجه هستند.

ماجرای اشغال فلسطین در سال ۱۹۴۸ که به نکبت معروف است، موجب آوارگی حدود ۸۰۰ هزار فلسطینی از مجموع ۱.۴ میلیون نفر ساکن فلسطین تاریخی از شهر و دیار خود شد و این افراد تا به امروز نیز موفق به بازگشت به سرزمین خود نشدند و فرزندان و نوادگان آنان نیز در غربت و آوارگی به سرمی‌برند.

رژیم اشغالگر صهیونیستی در جریان ماجرای نکبت ۵۳۱ روستای فلسطینی را به طور کامل تخریب کرد و بیش از ۷۰۰ روستا و شهر فلسطینی را هم تحت کنترل و سیطره خود درآورد که طی آن گروهک‌های تروریستی صهیونیستی بیش از ۷۰ کشتار را در حق فلسطینیان مرتکب شدند که منجر به شهادت بیش از ۱۵ هزار فلسطینی شد.

هم اکنون اسامی حدود ۶.۴ میلیون آواره فلسطینی در آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی آنروا ثبت شده که ۲۸.۴ درصد از آنان در اردوگاه‌های آنروا در اردن، سوریه، لبنان، کرانه باختری و نوار غزه ساکن هستند. هم اکنون جمعیت آوارگان فلسطینی به حدود ۷ میلیون نفر رسیده است.

کد خبر 5815357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha