۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۳۰

سرگئی شویکو:

از ۴ ژوئن، حملات اوکراین در محورهای دونتسک و زاپروژیا دفع شده‌اند

از ۴ ژوئن، حملات اوکراین در محورهای دونتسک و زاپروژیا دفع شده‌اند

وزیر دفاع روسیه امروز اعلام کرد: از ۴ ژوئن، همه حملات اوکراینی‌ها در محورهای دونتسک و زاپروژیا دفع شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز سه شنبه در سخانی اعلام کرد: کی یف در تلاش برای حمله، از حجم زیادی تسلیحات غربی و تشکیلات خبره که توسط متخصصان ناتو آموزش دیده اند، استفاده می کند.

وزیر دفاع روسیه ادامه داد: از اوایل ماه جاری، نیروهای اوکراینی در محورهای دونتسک جنوبی، زاپروژیا و دونتسک ۲۶۳ حمله به مواضع نیروهای مسلح روسیه انجام داده اند. تمامی حملات نیروهای اوکراینی در محورهای دونتسک جنوبی، زاپروژیا و دونتسک از ۴ ژوئن تا کنون دفع شده و هدف حملات آن ها محقق نشده است.

«سرگئی شویگو» در ادامه اضافه کرد: استفاده کی یف از موشک های طوفان سایه و هیمارس در خارج از منطقه عملیات ویژه نظامی حملات فوری به مراکز تصمیم گیری در اوکراین را به دنبال خواهد داشت. هواپیماهای ترابری- نظامی آنتونوف ۱۲۴ و ایلوشین ۷۶ از آغاز عملیات ویژه بیش از ۱۰ هزار پرواز انجام داده و بیش از ۳۰۰ هزار نیرو را جابجا کرده اند.

وی در ادامه افزود: تا کنون ۴۱ کشور خارجی تمایل خود را برای اعزام هیئت به نمایشگاه «آرمیا-۲۰۲۳» اعلام کرده اند. برای اولین بار در «آرمیا-۲۰۲۳»، نمایشگاه ویژه ای در زمینه دستاوردهای پیشرفته در حوزه فناوری های داخلی آی تی و هوش مصنوعی برگزار می شود.

کد خبر 5815676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha