۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۱۵

سامانه "دیده بان سلامت جامعه کار و تولید" رونمایی شد

سامانه "دیده بان سلامت جامعه کار و تولید" رونمایی شد

سامانه "دیده بان سلامت جامعه کار و تولید" رونمایی شد و به این ترتیب تمام اطلاعات کارگران در این سامانه الکترونیکی ثبت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیزدهمین جشنواره ملی تجلیل از کارفرمایان سلامت محور، خانه‌های بهداشت کارگر برتر و اعضای شورای هماهنگی خدمات بهداشتی به بیمه شدگان با حضور سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد. هادی بهداد، مدیر امور اجتماعی کارگر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جشنواره گفت: تمرکز وزارت تعاون بر پیشگیری از آسیب‌های روانی در جامعه است.

وی افزود: خانه‌های کارگری در سال ۱۴۰۱ رشد ۳۰۰ درصدی داشت و بیش از ۴۰۰ بنگاه جدید با بیش از ۵۰ نفر نیروی کار به این مجموعه اضافه شدند.

وی ادامه داد: در این سال شاهد ایجاد ۱۰۰۰ ایستگاه بهداشت جدید بودیم و نزدیک به یک میلیون نفر کارگر جدید تحت پوشش خدمات سلامت قرار گرفتند.

بهداد با بیان اینکه کارفرمایان ۲۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ در تأسیس مراکز و آموزش برای پیشگیری آسیب‌های اجتماعی مشارکت داشتند، گفت: چالش اصلی اعتیاد کارگران بوده که برای نخستین بار برنامه پیشگیری از اعتیاد تدوین و برای تصویب آماده شده است.

وی تصریح کرد: در این بار بیش از ۱۸ سازمان ملزم به انجام اقدامات لازم شده اند.

وی با اشاره به رونمایی از سامانه دیده بان سلامت جامعه کار و تولید و ثبت تمام اطلاعات کارگران در این سامانه، ادامه داد: در راستای برنامه یاری گران تولید، ۱۰۰۰ مرکز ملزم به یاری گری تولید هستند.

بهداد با بیان اینکه پس از ۳ دهه ار ارائه قانون برنامه مشترک ارائه خدمات بهداشتی به بیمه شدگان قانون موردی بازنگری قرار گرفت. همچنین تمام فرایند مراکز بهداشت در سامانه دیده بان تولید و بهداشت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: اقدامات در حوزه آسیب‌ها و سلامت روان، محیط زیست، موضوعات در خصوص فعالیت‌های ورزشی و… جز شاخص‌های ارزیابی برای انتخاب کارفرمایان برتر خواهد بود.

کد خبر 5815709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha