۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۲۲

مدیرکل ثبت احوال استان یزد:

ثبت ۵۹۷۱ ازدواج طی سال گذشته در یزد/کاهش ۵۰درصدی ازدواج در یک دهه

ثبت ۵۹۷۱ ازدواج طی سال گذشته در یزد/کاهش ۵۰درصدی ازدواج در یک دهه

یزد- مدیرکل ثبت احوال استان یزد از ثبت ۵ هزار و ۹۷۱ ازدواج در استان یزد طی سال گذشته خبر داد و گفت: آمار ازدواج در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۳۹۱ کاهش ۵۰ درصدی داشته است.

محمدعلی مکرمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به روند میزان عمومی ازدواج استان در ۵۰ سال اخیر در استان یزد اظهار داشت: تعداد و میزان عمومی ازدواج استان در پایان دهه نود یعنی در سال ۱۴۰۰ نسبت به آغاز این دهه یعنی سال ۱۳۹۰ به نصف کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: بر اساس آخرین گزارش گیری که در نیمه خرداد امسال انجام شده، در سال گذشته ۵ هزار و ۹۷۱ مورد ازدواج در استان یزد به ثبت رسیده که این عدد در سال ۱۳۹۱ عدد ۱۱ هزار و ۶۸۳ مورد بوده است.

مکرمی افزود: علاوه بر مشکلات اقتصادی و تنگناهای معیشتی در دهه ۹۰، مهمترین عامل کاهش ازدواج را می توان ازدواج انبوه جوانان دهه شصتی تا اوایل این دهه و کاهش جمعیت در سن ازدواج عنوان کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد ادامه داد: در سال گذشته میانگین سن آقایان هنگام ازدواج ۲۹.۴ سال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر ۲.۴ سال افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته میانگین سن خانم ها هنگام ازدواج ۲۴.۵ سال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر ۳.۱ سال افزایش داشته است.

مکرمی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ در هر شبانه روز ۱۶ رویداد شیرین ازدواج به ثبت رسیده که معادل دو ازدواج در هر سه ساعت است.

کد خبر 5815895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha