۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۳۸

حج تمتع ۱۴۰۲ ؛

مشورت زائران با روحانیون آرامش اعمال حج را به آنها هدیه می‌کند

مشورت زائران با روحانیون آرامش اعمال حج را به آنها هدیه می‌کند

سخنران بعثه مقام معظم رهبری به زائران توصیه کرد در مشورت با روحانیون کاروان ها با آرامش کامل برای انجام اعمال شان دست پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محافل انس و معرفت مکه مکرمه همزمان با آغاز ماه ذیحجه و سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در هتل های مختلف از جمله هتل رفاف الحیات و هتل جوهرة الصبغه برگزار شد.

این محافل با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاریان ممتاز و بین المللی اعزامی کاروان نور آغاز می شود و با روضه خوانی مداحان اهل بیت از حمله سیدرضا نریمانی، علی مالکی نژاد و ... دنبال و با سخنرانی روحانیون بعثه مقام معظم رهبری به پایان می رسد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن مهدوی در محفل انس و معرفت با تبریک سالرزو ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به زائران توصیه کرد پسران و دختران صالح و صالحه را به یکدیگر معرفی کنند تا سنت حسنه و نیکوی ازدواج رواج بیشتری پیدا کند.

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام انجام مناسک حج و وارد شدن به لیالی دهگانه ذیحجه به زائران توصیه کرد قدر این فرصت را بدانند و ادامه داد: حتما تا رسیدن ایام تشریق اعمال تان را با روحانیون کاروان ها مرور کنید تا بتوانید آنها را صحیح و کامل انجام دهید.

سخنران بعثه مقام معظم رهبری با تاکید بر این که زائران برای انجام اعمال شان استرس نداشته باشند خاطرنشان کرد: مشورت کردن با روحانیون کاروان ها و مطرح کردن پرسش هایی که دارید کمک می کند در آرامش کامل به دنبال انجام اعمال تان باشید.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ادامه داد: مفهوم و معنای کارهایی که باید در ایام تشریق انجام دهید را درک کنید و بدانید که هر کدام معنای خاص خودش را دارد.

وی ادامه داد: سنگ زدن به شیطان یعنی این که با دشمن خودتان روبرو شده اید و باید روح و جسم تان را از گناهان پاک کنید و ریشه فتنه را نابود کنید و انسان دیگری برای ادامه زندگی شوید.

کد خبر 5815913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha